
Netthandelsgruppen velger Klarna som betalingsløsning

- Vi er opptatt av at kunden skal kunne handle raskt og effektivt med færrest mulig klikk og med størst mulig fleksibilitet. Det er også svært viktig for oss å ha en løsning som fungerer optimalt på mobil. Der er Klarna Checkout det klar beste alternativet, sier daglig leder i Netthandelsgruppen, Per William Frøisland.
Netthandelsgruppen har de siste årene hatt en voldsom omsetningsvekst og suksess med sine tre nettbutikker Tights.no, Comfyballs.no og Comfyballs.se. Mens de i 2016 omsatte for 60 millioner kroner ligger det an til å bli nærmere 150 millioner kroner i år. Samtlige av de tre nettbutikkene har benyttet seg av Klarna Checkout.
Økt mobilkonverteringer med 60 prosent
Når de nylig kjøpte helsekost-nettbutikkensoma.nofra det børsnoterte selskapet Midsona, ble nok engang den europeiske fintech-kjempens smooothe betalingsløsning valgt.
- Med Klarna Checkout har vi økt våre mobilkonverteringer med hele 60 prosent siden starten av 2016 i de nettbutikkene vi eier nå. Nøkkelen for å lykkes medsoma.noer å tilby en nettbutikk med en best og smidigst mulig betalingsløsning tilpasset kunder som bruker mobilen til å handle. Det er på mobil den store veksten innenfor netthandel er og vil være. Det er hovedgrunnen til at vi valgte Klarnas løsning, sier den daglige lederen for Netthandelsgruppen.
Også på desktop har Klarnas smidige betalingsløsning økt konverteringene i Netthandelsgruppens nettbutikker med 25 prosent i den samme perioden.
Glade og stolte av samarbeidet
- Vi er svært glad og stolte av at en så fremoverlent og innovativ samarbeidspartner som Netthandelsgruppen velger å bruke Klarna som betalingsleverandør nå også i sin nyinnkjøpte nettbutikk. Det er et bevis og et kvalitetsstempel på våre løsninger. De skal være enklest, best og mest mulig fleksibelt – både for kunden og nettbutikkeieren, sier kommersiell leder i Klarna, Jens Rygg.
Spesielt fokuset på å øke konverteringer blant kunder som kommer inn i nettbutikken med en mobiltelefon kjenner han igjen fra mange av deres tusenvis av norske nettbutikker som benytter seg av Klarna.
Omtrent 70 prosent netthandler nå med mobile enheter
I løpet av de siste årene har netthandel med mobile enheter som smarttelefoner og nettbrett stadig blitt mer og mer populært blant forbrukerne. Ferske tall fra Klarna viser at nesten 70 prosent av norske kunder nå bruker mobile enheter til netthandel. Rygg mener at langt flere nettbutikker enn i dag bør ha fullt fokus på mobilkonverteringer.
- Hele kundereisen, inklusive betalingsløsningen, må da være optimalisert for bruk på mobiltelefonen. Med Klarna Checkout er det svært enkelt både å velge betalingsløsning og leveringsmåte. Det merker flere og flere nettbutikker på sin mobilkonvertering, sier Rygg.
**********
For mer informasjon:
Klarna
Jens Rygg, Kommersiell leder Norge
jens.rygg@klarna.com
+47 930 04 590
Netthandelsgruppen
Per William Frøisland, Daglig leder
perwilliam@netthandelsgruppen.no
+47 402 48 871
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 90 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Om Netthandelsgruppen
Netthandelsgruppen AS eier og driver flere egne e-handelskonsepter. De største butikkene deres er Tights.no og Comfyballs.no. Til sammen har de salgsaktiviteter i hele 17 land. Selskapets omsetning har økt voldsomt siden det ble startet opp i 2014. Fra en omsetning på 0,8 millioner kroner var denne vokst til hele 85 millioner kroner i fjor. I år ligger den an til å bli nærmere 150 millioner kroner. Bare i juli i år hadde de mer enn 15 000 ordre.
Kontakter
Jens RyggKommersiell leder
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: