
XXL innfører Klarnas unike in-store løsning for betaling og finansiering i hele Norden

Nyheten ble lansert på Norges største netthandelskonferanse, LOAD.18.
- Klarnas in-store-betalingsløsning er midt i blinken, både for kundene våre og oss. Dette betyr at også besøkende i våre fysiske varehus får muligheten til å bruke ulike betalingsløsninger, som å dele opp betalingen, utsette den eller betale alt med engang. De kan også sømløst bevege seg mellom det fysiske varehuset og nettbutikken, sier en meget fornøyd CIO og omnichannel direktør i XXL, Espen Terland.
Den nye betalingsløsningen fra Klarna blir rullet ut i alle XXLs 77 varehus i Norden allerede neste måned. Prinsippet bak Klarna in-store er at kunden får akkurat de samme betalingsalternativene å forholde seg til enten de er i nettbutikken eller i det fysiske varehuset.
Fleksible betalingsalternativ øker konvertering og kundetilfredshet
- Vi er selvsagt veldig stolte og fornøyde over å få en så stor, profesjonell og dyktig kunde som XXL. Med vår betalingsløsning kan du med et tastetrykk på mobilen velge om du vil betale med faktura, delbetale eller direktebetale rett fra konto eller med kort. Ønsker du finansiering skjer vurderingen på under ett minutt, uten at kunden trenger å oppgi noe informasjon til de butikkansatte. Hele løsningen vil gjøre det smoothere for forbrukeren å handle, og butikken øker sine konverteringer med mer fleksible betalingsalternativ, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Alt styres fra mobiltelefonen
Ønsker du å bruke Klarna in-store oppgir du mobiltelefonnummeret ditt i kassen og får tilsendt en link. Klikk på linken, og du kan velge betalingsalternativ og sluttfører kjøpet – alt fra mobiltelefonen.
- Med Klarna in-store så har du med Klarnas app, i likhet med for alle andre kjøp du foretar med Klarna, til enhver tid full oversikt over kjøpene dine, forklarer Elvestad.
Nettbutikk og varehus smelter sammen
Med løsningen kan du også bestille varer i den fysiske butikken og få dem tilsendt via nettbutikken til XXL.
- Hvis vi ikke har turbuksa eller fjellskoene du var ute etter er det enkelt å bestille varene i butikken. Da kommer de hjem til deg i posten etter et par dager. Dette skal gå like sømløst også den andre veien. Finner du noe på nett kan du selvsagt plukke opp dette i butikken om du skulle ønske det, sier CIO og omnichannel direktøren i XXL.
Klarnas løsning er unik
XXL har totalt hele 77 varehus i hele Norden, 35 i Norge, 26 i Sverige og 15 i Finland. Med den nye plattform får kunden også tilbud om å få en vare tilsendt hjem fra et annet av varehusene som har den aktuelle varen inne. De får også tilbud om å plukke opp varen selv.
- Helt sentralt for å få denne omnikanal-løsningen til å fungere optimalt, er at betalingsløsningen er like fleksibel som våre andre plattformer. Her er Klarnas løsning unik i Norden. De er også en aktør som kan levere samme løsning for flere land, men samtidig tilpasset de nasjonale reglene og ønskene. Med våre ambisjoner er det et viktig poeng, sier Espen Terland.
For mer informasjon
Klarna
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163
XXL
Espen Terland, CIO og omnichannel direktør
espen.t@xxl.no
+ 47 934 17 106
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 90 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Om XXL
XXL is a leading sports retailer with stores and e-commerce in Norway, Sweden, Finland, Denmark and Austria. It is the largest among the major sports retailers in the Nordics and the fastest growing among the major sports retail chains in the World. XXL pursues a broad customer appeal, offering a one stop shop experience with a wide range of products for sports, hunting, skiing, biking and other outdoor activities. XXL’s concept is to have the largest stores with the best prices and the widest assortment of products, focusing on branded goods.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder




Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: