SJ Norge

Togselskapet SJ med beste nettsted i Sverige - i alle kategorier

Del
SJ har Sveriges beste nettsted. I den årlige kåringen i regi av IDG/Internetworld, ble nettstedet til SJ ikke bare kåret til beste reiselivsnettsted, men også det beste nettstedet totalt sett.

Sammen med deres prisbelønte app til iOS og Android har nettstedet SJ.se i mars blitt utnevnt til det desidert beste nettstedet i Sverige. Med begrunnelsen at SJ leverer en «tilnærmet komplett mobil brukeropplevelse, med fullt fokus på kundene» ble seieren et faktum.

­– Det er gøy at vårt dedikerte arbeid med å hele tiden sette verdien for kunden i sentrum får denne type oppmerksomheten. Det å komme til topps blant reiselivsnettsteder er stort, men å ro i land beste nettsted i alle kategorier er selvfølgelig helt fantastisk, sier Jenny Gejke, ansvarlig for digitale tjenester i SJ.

Når IDG/Internetworld kårer de beste nettstedene ser de særlig på den opplevde verdien for kundene, hvor SJs enkelhet og kontinuerlige utvikling av tjenestene har vært avgjørende. I kåringen løftes det frem hvordan SJ tydelig løfter frem sine ulike alternativer for de reisende, i tillegg til SJs nettbaserte kundeservice. I tillegg blir SJs arbeid med digital tjenesteutvikling gjennom «SJ Labs» løftet frem. Her blir brukerne aktivt involvert i utviklingen av nye tjenester. Den hastighet som SJ evner å levere nye løsninger for brukerne har også vært viktig for helhetsvurderingen til topplasseringen. Som et eksempel var SJ en av de første online-aktørene som tilbød betaling via Swish, Sveriges svar på Vipps i Norge.

Ifølge IDG/Internetworld flytter også SJ grensene for hvordan brukergrensesnittet kan se ut når reiser skal presenteres og selges digitalt.

– Utmerkelsen vi nå mottar gir oss ytterligere motivasjon og inspirasjon til å fortsette å utvikle enda smartere og mer brukervennlige løsninger til våre passasjerer. Vi er bare i startgropen til noe virkelig spennende her, særlig innenfor utviklingen av mobile tjenester, sier Jenny Gejke.

SJ er gjennom sitt norske datterselskap SJ Norge AS en av finalistene i Jernbanedirektoratets anbudskonkurranse om å ta over togdriften på strekningen på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen. Svar på konkurransen er ventet å bli offentligjort av direktoratet i løpet av juni-måned.

For spørsmål og kommentarer, vennligst kontakt:

Niclas Härenstam, pressesjef SJ:                  +46 10-751 51 84 | niclas.harenstam@sj.se

Jenny Gejke, ansvarlig digitale tjenester SJ:+46 10-751 54 55 | jenny.gejke@sj.se

Bilder

Om SJ Norge

SJ Norge
SJ Norge
Jernbanetorget 1
0154 Oslo Oslo

https://www.sj.no

Om SJ NORGE // NORD        

SJ er et svensk, statlig eid og kundefokusert selskap, som i mer enn 160 år har tilbudt togreiser og kundeopplevelser i egen regi og i samarbeid med andre. Vi er den største togoperatøren i Norden og den eneste som driver togtrafikk mellom Skandinavias tre hovedsteder. Hver dag reiser rundt 150.000 kunder med noen av våre 120 togavganger fra våre 291 stasjoner.

Etter anbudsrunde, i regi av Jernbanedirektoratet, ble SJ Norge i juni 2019 tildelt Trafikkpakke 2, Nord. SJ Norge startet trafikken ett år senere, 8. juni 2020. 

Alle strekningene spiller en viktig rolle i det norske samfunnet og i mange nordmenns liv. Trafikkpakken er spredt over et stort geografisk område og inneholder, i tillegg til Dovre- og Nordlandsbanen, fem andre togstrekninger – Raumabanen, Rørosbanen og Meråkerbanen.

Dette innbefatter blant annet togtilbudene som er kjent som Trønderbanen ( Steinkjer – Trondheim- Røros / Oppdal) og Saltenpendelen ( Rognan – Bodø). Togtilbudet markedsføres under navnet SJ NORD.

Følg pressemeldinger fra SJ Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SJ Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SJ Norge

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye