Circle K Norge

Skitne biler ga millioner til kreftsaken

Del
I sin fjerde Rosa sløyfe-aksjon på rad knuste Statoil Fuel & Retail sin gamle innsamlingsrekord. Totalt sørget skitne biler og kaffe- og yoghurtkjøpende kunder for å drive inn 3,5 millioner kroner til kreftsaken.
På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys. Foto: Statoil Norge AS
På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys. Foto: Statoil Norge AS

I løpet av hele oktober har Statoil-stasjoner over hele landet samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen, der hver bilvask har gitt 50 kroner til kreftsaken. I tillegg til bilvask har stasjonene solgt kaffe, yoghurt og reflekser.

Forhandlerrådsleder Ole Aksel Håkonsen er svært stolt over rekordresultatet.

– Det har vært godt bilvaskvær i hele oktober, så der var vi ekstra heldige. Samtidig har det vært et helt fantastisk engasjement rundt omkring på stasjonene. Rosa biler, stasjonstak og vaskeanlegg er bare noen av tiltakene vi har sett, og som har bidratt til at vi har dratt inn såpass mye penger til en god sak, sier Håkonsen.

Kreftforeningen: «Fantastisk resultat»

På landsbasis har Statoil Fuel & Retail samlet inn over 3,5 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, der bilvask alene står for 2,9 millioner kroner. Dette er ny rekord for stasjonskjeden. Beløpet som doneres til Kreftforeningen i år er like høyt som de innsamlede beløpene fra 2012 og 2013 kombinert.

– Dette er et fantastisk resultat. Dette er fjerde året Statoil støtter Rosa sløyfe og jeg vil takke alle kunder og stasjonsdrivere som har bidratt til aksjonen. Pengene går til brystkreftforskning, og forskningsprosjekter som vil komme de som ikke kan bli friske til gode. Forskning på uhelbredelig brystkreft kan gi økt livskvalitet og forlenge livet, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.

Statoil Forus i Rogaland samlet inn mest penger til aksjonen, etterfulgt av Statoil Breivika i Troms og Statoil Tunga i Trøndelag.

Skaper stort engasjement

Trude Venset Sleire, markedsdirektør i Statoil Fuel & Retail, forteller at Rosa sløyfe-kampanjen alltid skaper stort engasjement både sentralt og ute på stasjonene.

–Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Rosa sløyfe-aksjonen skaper stolthet i hele organisasjonen. Som en stor aktør i vår bransje ønsker vi å bidra til en så viktig sak. Samtidig drives vi av gode resultater, og det går sport i å slå fjorårets innsamlingsrekord, sier Venset Sleire. Hun retter en stor takk til både kunder, medarbeidere og stasjonsdrivere som engasjerte seg i kampanjen.

Innsamlingstoppen i Norge:

1. Statoil Forus

2. Statoil Breivika

3. Statoil Tunga

4. Statoil Elverum

5. Statoil Strandtorget

6. Statoil Økern

7. Statoil Skøyen

8. Statoil Fjellhamar

9. Statoil Klepp

10. Statoil Kallerud

 

Kontaktpersoner:

Pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Forhandlerrådets leder Ole Aksel Håkonsen, mobil 91 87 61 70

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys. Foto: Statoil Norge AS
På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys. Foto: Statoil Norge AS
Last ned bilde

Om Circle K Norge

Circle K Norge
Circle K Norge
Schweigaards gate 16
0191 Oslo

22962000https://www.circlek.no/

Vi kaller oss energistasjon, helt enkelt – fordi vi tilbyr energi til bilen og deg som er på farten.

Om Circle K Norge AS

  • Circle K Norge driver 456 energistasjoner i Norge, 259 av dem er bemannede stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat.

  • Vi bygger ut vårt nettverk av hurtigladere, over 100 stasjoner har til sammen 800 hurtigladere for elbiler.

  • Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.

  • Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.

  • Circle K har en hundreårig historie i Norge, som Norsk Brændselsolje A/S med merkenavnene MIL og BP, Norsk Olje as (Norol), Statoil Norge AS og Statoil Fuel & Retail AS (Statoil) og nå Circle K Norge AS (Circle K).

Om Couche-Tard

  • Circle K er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard»), en ledende, global aktør innen eMobility, drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
  • Couche-Tard opererer i 24 land med nesten 14 100 butikker, hvorav omtrent 10 700 tilbyr drivstoff til veitransport. Omtrent 122 000 mennesker er ansatt i hele nettverket.

Følg pressemeldinger fra Circle K Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Circle K Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye