1000 ladere på Circle K – feirer med sommerturné

Aldri har det stått så mange ladestasjoner langs norske sommerveier som nå. Nå har ladevertene til Circle K lagt ut på en månedslang turné for å bistå sommertrafikanter med lading.

LADEVERTER. Johan Kraft-Johanssen i Circle K Norge lover at alle som vil kan få ladehjelp i sommer. Han flankeres av ladevertene Trond Hallan Paulshus og Rune Bergsvand fra Event Partner. Foto: Event Partner Foto: Event Partner/Circle K

– Nesten 9 av 10 nybiler som selges nå er elbiler, og denne sommeren vet vi at mange sjåfører skal bruke ladestasjonene våre for første gang. Derfor reiser vi til et tjuetalls tungt trafikkerte sommerstasjoner for å gi råd og hjelp til alle som trenger det, sier Johan Kraft-Johanssen, markedsansvarlig i Circle K Norge.

Mellom 27. juni og 31. juli besøker ladevertene 24 stasjoner i Sør-Norge, fra Stjørdal i nord til Lillesand i sør – med egen iskremtruck på slep.

Fra ladeangst til køskrekk

– Tidligere var den store frykten at batteriet skulle gå tomt før du kom fram til neste ladestasjon på ruta. I dag er dekningen så god at de fleste kan slappe av. Nå ser vi i stedet at en del gruer seg til å håndtere uvante ladeløsninger mens svetten renner og køen bak blir stadig lengre, forteller Kraft-Johanssen.

Ladevertene til Circle K skal både bistå med lading og betaling samt hjelpe til med køavvikling på stasjonene.

– I tillegg byr vi på gratis Diplom-Is og Pepsi Max til både store og små sommerferierende. Det blir også sommermusikk, bilutstilling i regi av Ford og lykkehjul med flotte premier, lover Kraft-Johanssen.

– Tidendes ladesommer

Denne sommeren runder Circle K Norge 1000 ladeplasser rundt om i landet. Samtidig som selskapet ruller ut hundrevis av nye 400 kW-ladere, blir eldre 50 kW-ladere faset ut fortløpende.

– Dette blir tidendes ladesommer. Tilbudet er bredere enn noen gang, og målet er at lading skal gå raskt og sømløst for alle som besøker stasjonene våre i sommer, sier Anders Kleve Svela, som leder ladesatsingen i Circle K Norge

Kommer lengre med kort

Han lover 200 nye ladeplasser fram mot neste vår, og forteller at samtlige blir utstyrt med kortleser.

– Dette er noe en del kunder virkelig ønsker seg, og da skal de få det. Vi kommer også til å gradvis ettermontere kortlesere på eksisterende ladere – unntatt de som skal skiftes ut. Ambisjonen er at alle ladeplassene skal ha kortleser innen jul. Allerede nå kan du betale med kort på 400 av laderne våre, og samtlige tar også Vipps-betaling, sier Svela.

(Pressenytt)

Her kommer ladevertene til Circle K i sommer:

• Circle K Telemarksporten, torsdag 27. juni
  • Circle K E6 Otta, mandag 29. juli
  • Circle K E6 Berkåk, tirsdag 30. juli
  • Circle K Stjørdal, onsdag 31. juli

Se mer informasjon her: https://www.circlek.no/sommer/sommerturne

TIDENES LADESOMMER. Anders Kleve Svela forteller at det blir tidenes ladesommer langs norske veier denne ferien.

Om oss