TUI er nå større en Star Tour

- Vi har vært gjennom en omfattende navnendringsprosess og vi ser tydelig at budskapet når frem og at kampanjene vi har hatt det siste året har fungert veldig godt. Vi satser derfor tungt i alle kanaler også i år, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales & Marketing i TUI.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Økt merkevarekjennskap
TUI lanserte sin mest omfattende kampanje noen sinne da selskapet endret navn fra Star Tour til TUI 1. november 2016. Ett år etter navnendringen scorer merkevarekjennskapen blant de sterkeste i bransjen. TUI i Norge har gått fra 1 % uhjulpet merkevarekjennskap til mer enn 30 % i dag. Top of Mind har også det siste året økt med 200 % og ligger nå godt over de 8 % Star Tour oppnådde tidligere.
- Resultatene fra navnendringskampanjen vår overgikk alle forventninger. Kombinasjonen av tradisjonelle flater, nye muligheter og et godt budskap har gitt TUI veldig høy kjennskap i Norge. Resultatene bekrefter at vi har gode samarbeidspartnere og at investeringene er vel verdt det, sier Jasrae.
Årets kampanje er en videreføring av TUIs For You-budskap, der variasjonen i selskapets gjester reflekteres og reiselysten skal vekkes. Eksempler på den omfattede kampanjen er blant annet godt synlig på et av Norges travleste knytepunkt, Oslo Sentralstasjon, nå i januar.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
«For You»-kampanjen vises på TV, digitalt, radio, sosiale medier, print, kino, utendørs og i egne kanaler denne vinteren.
Byråer:
- Forsman & Bodenfors – Reklamebyrå
- Carat – Mediebyrå
- MKTG Norge – Eventbyrå (gjennomføring av event/konkurranse på Oslo S.)
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder




Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
TUI trapper opp plastkampen13.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
TUI har kuttet plastbruken med 19 % per gjestedøgn. Nå skal også kampen mot mikroplast intensiveres.
– Nordmenn reiser gjerne fra Gøteborg9.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
– Nordmenn på Østlandet benytter jevnlig muligheten til å reise fra Gøteborg til utlandet i stedet for Oslo, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI med nytt reisemål i Sør-Italia6.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
TUI har lansert reiser til vakre Calabria i Sør-Italia neste sommer. – Italia er en favoritt blant mat- og vinelskende nordmenn, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI åpner luksushotell i Sahara3.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
The Mora Sahara Tozeur åpner nå i november i Tunisia. Hotellet er en opplevelsesdrevet luksusresort midt i ørkenen.
TUI har lansert pakkereiser med Ryanair1.10.2025 15:00:00 CEST | Pressemelding
TUI har lansert pakkereiser med Ryanair fra Torp.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom