TUI er nå større en Star Tour

- Vi har vært gjennom en omfattende navnendringsprosess og vi ser tydelig at budskapet når frem og at kampanjene vi har hatt det siste året har fungert veldig godt. Vi satser derfor tungt i alle kanaler også i år, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales & Marketing i TUI.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Økt merkevarekjennskap
TUI lanserte sin mest omfattende kampanje noen sinne da selskapet endret navn fra Star Tour til TUI 1. november 2016. Ett år etter navnendringen scorer merkevarekjennskapen blant de sterkeste i bransjen. TUI i Norge har gått fra 1 % uhjulpet merkevarekjennskap til mer enn 30 % i dag. Top of Mind har også det siste året økt med 200 % og ligger nå godt over de 8 % Star Tour oppnådde tidligere.
- Resultatene fra navnendringskampanjen vår overgikk alle forventninger. Kombinasjonen av tradisjonelle flater, nye muligheter og et godt budskap har gitt TUI veldig høy kjennskap i Norge. Resultatene bekrefter at vi har gode samarbeidspartnere og at investeringene er vel verdt det, sier Jasrae.
Årets kampanje er en videreføring av TUIs For You-budskap, der variasjonen i selskapets gjester reflekteres og reiselysten skal vekkes. Eksempler på den omfattede kampanjen er blant annet godt synlig på et av Norges travleste knytepunkt, Oslo Sentralstasjon, nå i januar.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
«For You»-kampanjen vises på TV, digitalt, radio, sosiale medier, print, kino, utendørs og i egne kanaler denne vinteren.
Byråer:
- Forsman & Bodenfors – Reklamebyrå
- Carat – Mediebyrå
- MKTG Norge – Eventbyrå (gjennomføring av event/konkurranse på Oslo S.)
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder




Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
TUI lanserer nytt reisemål i Tyrkia4.8.2025 14:31:38 CEST | Pressemelding
TUI har lansert pakkereiser til Izmir-kysten i Tyrkia. – Det er et spennende alternativ for nordmenn som ønsker seg noe nytt. I Izmir får du storbyliv, strandferie og spennende kulturarv i en pakkereise, sier Anne Mørk-Løwengreen, kommunikasjonssjef i TUI Norge.
Luksusen nordmenn unner seg i sommerferien31.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
Hva er det som gjør hotelloppholdet litt ekstra luksus under sommerferien i Syden? Hint: Det som topper lista er noe vi har mye av også i Norge.
Høysesong for solsengmafiaen25.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
En ferieopopførsel mange irriterer seg over, er folk som reserverer solsenger med et håndkle mens de selv spiser frokost eller sover lenge. Men hvor mange innrømmer at de gjør dette på ferie?
Ferieoppførselen vi helst ikke vil innrømme14.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
– Jeg håper det ikke skjuler seg store mørketall her, sier kommunikasjonssjef i TUI Anne Mørk-Løwengreen. Reiseoperatøren har nemlig spurt nordmenn om hvordan de oppfører seg på ferie.
TUI lanserer to nye reisemål i Portugal10.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
Denne sommeren kan nordmenn oppdage to nye perler langs den portugisiske rivieraen. TUI utvider sommertilbudet med Cascais og Estoril.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom