TUI er nå større en Star Tour

- Vi har vært gjennom en omfattende navnendringsprosess og vi ser tydelig at budskapet når frem og at kampanjene vi har hatt det siste året har fungert veldig godt. Vi satser derfor tungt i alle kanaler også i år, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales & Marketing i TUI.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Økt merkevarekjennskap
TUI lanserte sin mest omfattende kampanje noen sinne da selskapet endret navn fra Star Tour til TUI 1. november 2016. Ett år etter navnendringen scorer merkevarekjennskapen blant de sterkeste i bransjen. TUI i Norge har gått fra 1 % uhjulpet merkevarekjennskap til mer enn 30 % i dag. Top of Mind har også det siste året økt med 200 % og ligger nå godt over de 8 % Star Tour oppnådde tidligere.
- Resultatene fra navnendringskampanjen vår overgikk alle forventninger. Kombinasjonen av tradisjonelle flater, nye muligheter og et godt budskap har gitt TUI veldig høy kjennskap i Norge. Resultatene bekrefter at vi har gode samarbeidspartnere og at investeringene er vel verdt det, sier Jasrae.
Årets kampanje er en videreføring av TUIs For You-budskap, der variasjonen i selskapets gjester reflekteres og reiselysten skal vekkes. Eksempler på den omfattede kampanjen er blant annet godt synlig på et av Norges travleste knytepunkt, Oslo Sentralstasjon, nå i januar.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
«For You»-kampanjen vises på TV, digitalt, radio, sosiale medier, print, kino, utendørs og i egne kanaler denne vinteren.
Byråer:
- Forsman & Bodenfors – Reklamebyrå
- Carat – Mediebyrå
- MKTG Norge – Eventbyrå (gjennomføring av event/konkurranse på Oslo S.)
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder




Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Ukas tall fra TUI - 1824.4.2025 14:14:24 CEST | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 18.
Dette er avgjørende for en vellykket ferie24.4.2025 10:56:06 CEST | Pressemelding
– Reiser du på ferie for total avslapning og minst mulig stress er dette valget gjerne viktigere enn reisemålet, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge Anne Mørk-Løwengreen.
Smekkfulle fly til Kanariøyene i påsken14.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
– Den største utfartshelgen i påsken er unnagjort med smekkfulle påskefly. Nå er det bare å nyte fridagene, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Ukas tall fra TUI er 02:21:0811.4.2025 10:07:06 CEST | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 02:21:08.
Nå kan du sjekke inn på White Lotus-hotellene7.4.2025 11:18:40 CEST | Pressemelding
Interessen for å reise til Thailand har tatt av blant nordmenn det siste året. Bestillingene øker kraftig både i påsken og sommerferien. – Nå kan du bo like flott som TV-stjernene i snakkisen The White Lotus, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom