Bare ett poeng bak Altibox: RiksTV øker mest

- Så vidt jeg kjenner til har vi aldri vært så nær topplasseringen innen vår kategori som i år, sier Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV.
Den årlige kundeundersøkelsen under tittelen Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt i regi av Handelshøyskolen BI, som er gjennomført i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat. Innen kategorien TV-distributører finner vi Altibox, RiksTV, Canal Digital Satellitt, GET, Canal Digital Kabel og Viasat.
Altibox topper denne listen med 71 poeng på kundetilfredshet, med RiksTV hakk i hel med en kundetilfredshetsscore på 70 poeng. I fjor var tilsvarende tall for RiksTV og Altibox på hhv. 66 og 69 poeng – og RiksTV er dermed den TV-distributøren som øker mest i poeng på kundetilfredshet fra 2016 til 2017.
- For oss i RiksTV er disse resultatene en god motivasjon for videre jobbing for at kundene skal få gode opplevelser hos oss. Vi slår oss ikke til ro med denne oppgangen. Vi jobber hver dag for å bli enda bedre, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.
På plass nummer tre finner vi Canal Digital Satellitt, som oppnådde 67 poeng i 2017 mot 71 poeng i 2016. Canal Digital Kabel lander på fjerdeplass med 65 poeng. Det er tre poeng mindre enn i 2016. Viasat er å finne på plass nummer 5 med 63 poeng, tre poeng mindre enn i 2016. Sjetteplassen tok GET med 62 poeng, samme antall poeng som i 2016.
Dersom man slår sammen kategoriene TV-distributører og Strømmetjenester, er det ifølge undersøkelsen Netflix som har de mest lojale kundene, med en score på 82 poeng. Tett bak følger Altibox og RiksTV med hhv. 80 og 79 poeng. Også her har RiksTV en solid framgang fra 2016, da lojalitetsscoren kom på 75. Mest økning fra i fjor er det Viaplay som har, som går fra 63 i fjor til 73 i år.
- Dette bekrefter at vi er på riktig spor; at vi gjør lurt i å investere så mye som vi gjør i nye produkter og tjenester. Kundene våre vil se på TV når de selv vil og hvor de selv ønsker, noe vi lytter til og har tilrettelagt oss etter. Jeg tror det er dette vi ser resultatene av nå, sier en fornøyd Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.
Om Norsk Kundebarometer:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Mer enn 8300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.
Nøkkelord
Kontakter
Tone MesnaKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 954 27 745tone.mesna@rikstv.noBilder

Lenker
Om RiksTV
RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon.
RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.
Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.
Følg pressemeldinger fra RiksTV
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra RiksTV
Strim og fotball.tv lanserer granskende Qatar-dokumentar10.11.2022 14:00:35 CET | Pressemelding
Strim og fotball.tv lanserer “Kampen om sannheten”. Dokumentaren belyser Norges Fotballforbund sitt nei til boikott av årets fotball-VM.
Strim har markedets mest fornøyde TV-kunder31.10.2022 07:40:00 CET | Pressemelding
Strim går helt til topps i EPSI Ratings ferske kundetilfredshetsundersøkelse som offentliggjøres i dag.
RiksTV og Strim med Premier League-avtale og ny sportspakke30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding
RiksTV, som også tilbyr strømmetjenesten Strim, har inngått en ny langsiktig Premier League-distribusjonsavtale med Viaplay Group. Samtidig lanserer Strim en helt ny sportspakke med både Premier League, UEFA Champions League og masse annen sport, til svært konkurransedyktig pris.
Strømmetjenesten Strim utvider sportstilbudet med Champions Leauge og LaLiga.22.11.2021 20:16:28 CET | Pressemelding
Strømmetjenesten Strim har blitt enige med TV 2 om å inkludere Champions League og LaLiga i Strim sine sportspakker. Innholdet vil være på plass i Strim til den viktige Champions League-kampen mellom Villareal og Manchester United 23. november.
Den norske strømmetjenesten Strim kun slått av global gigant på kundetilfredshet.26.10.2021 07:36:37 CEST | Pressemelding
I EPSI Rating sin kundetilfredshetsmåling troner Strim helt i toppen med en kundetilfredshet på 70,2%, kun slått av Disney+.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom