
Kommunikasjonsforeningen har valgt nytt sentralstyre
- Kommunikasjonsforeningens store mandat fremover er å styrke medlemmenes kunnskap. Vi er i ferd med å gå inn i en digitaliseringsæra og verden er blitt mer internasjonal. Det betyr at vi som jobber med kommunikasjon må tilegne oss ny kunnskap for å være relevante, sier Bogen Nilsen.
På landsmøtet ble det også vedtatt strategi for de neste to årene. Også denne fokuserer på kunnskapsøking hos medlemmene. Bogen Nilsen mener at kommunikasjonsfolk fremover vil ha et viktig mandat knyttet til diskusjonene som pågår om falske nyheter og upålitelig informasjon.
- I et samfunn hvor det diskuteres hvorvidt informasjon er troverdig, blir det enda viktigere med kildekritikk og et godt og troverdig budskap. Her kan vi spille en viktig rolle, som troverdig kilde.
Gro Bogen Nilsen har de siste fire årene har vært styreleder i Kommunikasjonsforeningens lokallag i Oslo / Akershus. Hun har tidligere vært rådgiver i JKL, assisterende kommunikasjonsdirektør i UDI, informasjonskonsulent i Oslo kommune og kommunikasjonssjef ved Buskerud sykehus.
Det nye sentralstyret består av:
Leder: Gro Bogen Nilsen, partner og seniorrådgiver, First House, Oslo/Akershus (ny)
Nestleder: Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør, NAV, Oslo/Akershus (gjenvalg, ny posisjon)
Leder fagråd kompetanse: Ståle Tvete Vollan, spesialrådgiver ved Nasjonal kompetansetjeneste for sjeldne diagnoser, Oslo/Akershus (gjenvalg)
Styremedlemmer:
• Svein Inge Leirgulen, Head of media and external relations, DNV GL – Oil & Gas, Oslo/Akershus (gjenvalg)
• Katarina Belsom, markedssjef, Signal, Nord-Norge (ny)
• Anne-Berit Herstad, kommunikasjonsdirektør, Lånekassen, Oslo/Akershus (ny)
• Olav Sindre Kriken, byråleder, Racer, Møre og Romsdal (ny)
• Vara: Sindre Beyer, partner/rådgiver, Try, Oslo/Akershus (ny)
• Vara: Torgunn Wærås, seksjonssjef for formidlingstjenester, Universitetet i Tromsø, Nord-Norge (ny)
Ny strategi:
På landsmøtet ble det også vedtatt strategi for de neste to årene. Slik er den nye strategien:
Kommunikasjonsforeningens strategi i perioden 2017-2019
Vi skal synliggjøre verdien av profesjonell kommunikasjon gjennom å:
• øke medlemmenes kunnskap og ferdigheter til å fylle en strategisk rolle
• styrke medlemmenes evne til å måle effekten av sitt arbeid
• styrke kommunikasjonsfagets status som strategisk verktøy
Vi skal gjøre Norge til et mer åpent samfunn gjennom å:
• arbeide for meroffentlighet og innsyn
• fremme kommunikasjonsfagets betydning for en opplyst, offentlig samtale som innbyr innbyggerne til deltakelse og setter dem i stand til å gjøre informerte valg
• jobbe for å innføre lobbyregister på Stortinget og i kommunene
Vi skal øke medlemmenes kompetanse gjennom å:
• ha et fremtidsrettet og relevant kurs- og konferansetilbud
• tilby verdifulle nettverk og være den viktigste møteplassen for kommunikasjonsfolk
• styrke medlemmenes digitale kompetanse og kunnskap om nye kommunikasjonsverktøy
Nøkkelord
Kontakter
Gro Bogen Nilsen
Styreleder i Kommunikasjonsforeningen
Mobil: +47 992 95 715
Therese Manus
Daglig leder i Kommunikasjonsforeningen
Mobil: +47 480 64 462
Bilder

Om Kommunikasjonsforeningen
Kommunikasjonsforeningen er landets største faglige interesseorganisasjon for kommunikasjonsmedarbeidere. Foreningen har over 4000 medlemmer fra hele landet i privat og offentlig sektor.
Følg pressemeldinger fra Kommunikasjonsforeningen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kommunikasjonsforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kommunikasjonsforeningen
Ny daglig leder i Kommunikasjonsforeningen: Anne-Lise Mørch von der Fehr31.10.2022 12:46:02 CET | Pressemelding
Anne-Lise Mørch von der Fehr er ansatt som daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.
Åpenhetsprisen til Gjerdrum kommune4.11.2021 15:30:00 CET | Pressemelding
Gjerdrum kommune tildeles Åpenhetsprisen 2021 av Kommunikasjonsforeningen for å ha fremmet forbilledlig åpenhet i en krisesituasjon.
Åpenhetsprisen til Folkehelseinstituttet19.11.2020 12:44:23 CET | Pressemelding
Folkehelseinstituttet (FHI) tildeles Åpenhetsprisen 2020 av Kommunikasjonsforeningen for å ha fremmet åpenhet i et samfunn i krise.
Nye etiske prinsipper for kommunikatører22.11.2019 13:00:00 CET | Pressemelding
Kommunikasjonsforeningen har vedtatt nye etiske prinsipper for sine medlemmer. Åpenhet og innsyn står sentralt.
Hydro tildeles Åpenhetsprisen 2019 for sin kommunikasjon om dataangrepet i mars i år20.9.2019 10:10:00 CEST | Pressemelding
Hydro tildeles Kommunikasjonsforeningens Åpenhetspris for deres valg om å være åpne i sin kommunikasjon om dataangrepet som rammet konsernet hardt den 19. mars 2019. Hydro strekker seg langt i å dele informasjon om angrepet og hvilke konsekvenser dette har for virksomheten, skriver juryen i sin begrunnelse.