Ringnes

Paris Hilton hjelper Solo å bli berømt: 22.000 nordmenn får sine 15 seconds of fame

Del
It-girl og realitykjendis Paris Hilton gir Solo drahjelp i jakten på verdensberømmelse. Hennes gla'-meldinger på Twitter i dag nådde nær fire millioner fans over hele verden. – Med ambisjoner om å bli kjent utenfor Norges landegrenser, trenger vi hjelp fra folk som har minst like mange venner som oss, sier Solo-sjef Joakim Sande – og referer til Solos status som nasjonalbrus for over fire millioner nordmenn.
Paris Hilton tvitrer om Solo
Paris Hilton tvitrer om Solo

De siste ukene har Solo som kjent latt amerikanere i Los Angeles få høre om – og smake på – den norske nasjonalbrusen. Responsen har vært overveldende, og når målet er verdensberømmelse, er gode venner gull verdt.

– Paris Hilton har delt budskapet vårt med sine fire millioner følgere på Twitter. En amerikaner med norske aner, som atpåtil er superpopulær! Det var helt naturlig for oss å spørre henne om hjelp, sier Joakim Sande, som forteller at samarbeidet med den blonde brusdrikkeren ikke slutter her.

15 seconds of fame
Paris Hiltons tweet skulle trekke folk til Solos kampanjeside solo.no, som ble lansert tidligere i dag. På Solo.no kan fans av den gule brusen legge igjen sin beskjed til verden, komplett med bilde av seg selv.

– Ideen er at alle som vil, skal få sine 15 sekunder med berømmelse. Beskjedene fra fansen skal rulle på digitale billboards på Sunset Boulevard i Hollywood, Los Angeles. Med responsen vi har fått hittil, får vi bare håpe at de 22.000 spotene vi har til rådighet er nok, sier Sande.

Dugnadsånden lever
– Ønsket om berømmelse i utlandet er farget av at vi synes Solo er verdens beste brus, og vil fortelle nettopp dét til hele verden. Å tolke fremstøtet vårt dithen at vi er på nippet til å lansere Solo for salg i USA, blir å være alt for optimistiske på våre vegne. De siste par ukene har gitt meg noen tilbakemeldinger ingen tabeller i Excel kunne vært i nærheten av å matche. Kall gjerne det vi driver med en uhøytidelig markedsundersøkelse som gir svært umiddelbare tilbakemeldinger, sier Sande.

Og at engasjementet har vært stort i Norge i tillegg til i utlandet, gjør Sande stolt og glad.

– Responsen i Norge viser at dugnadsånden er på topp. Jeg har fått hundrevis av henvendelser fra folk som vil hjelpe oss med å gjøre Solo berømt, og på solo.no skal alle, både de med og uten kontakter hos 7-Eleven, hotellkjeder og i universitetsmiljøer, få gitt sitt bidrag, sier Solo-sjefen.

For ytterligere informasjon, kontakt daglig leder i Solo, Joakim Sande , på e-post joakim@solo.no eller telefon: 95 43 92 87

Om Solo:
Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk.

Vedlagte bilder:
HILTONS BUDSKAP: «Norway's national drink Solo - soon to be world famous! Join my Vikings and get your fame on here http://jol.ly/0ODI #vikingblood»
FOTO: Screenshot

SOLO.NO: På den nye siden til Solo kan hvem som helst skaffe seg berømmelse og få ansiktet sitt på billboards på selveste Sunset Boulevard.

SUNSET BOULEVARD: Daglig leder i Solo, Joakim Sande, var med da Solos budskap «Solo - Soon to be world famous» ble klistret opp på gigantiske billboards i en av verdens mest kjente gater, Sunset Boulevard i Los Angeles. – Mottakelsen her i LA har vært helt vill, sier Sande om responsen fra hordene av amerikanerne som hittil har smakt brusen. Nå skal 22.000 nordmenn få sine 15 seconds of fame på billboards på samme, kjente boulevard.
Foto: Jeton Kacaniku

VERDENS BESTE BRUS?: Solo har vært på markedet i Norge i 77 år. Nå tar de opp kampen om berømmelse utenfor landets grenser.

VEKKER OPPSIKT I HOLLYWOOD: Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Foto: Jeton Kacaniku

Kontakter

Bilder

Paris Hilton tvitrer om Solo
Paris Hilton tvitrer om Solo
Last ned bilde
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Last ned bilde
SOLO.NO: På den nye siden til Solo kan hvem som helst skaffe seg berømmelse og få ansiktet sitt på b
SOLO.NO: På den nye siden til Solo kan hvem som helst skaffe seg berømmelse og få ansiktet sitt på b
Last ned bilde
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Last ned bilde
Daglig leder i Solo, Joakim Sande i LA
Daglig leder i Solo, Joakim Sande i LA
Last ned bilde
Daglig leder i Solo, Joakim Sande i LA
Daglig leder i Solo, Joakim Sande i LA
Last ned bilde
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Last ned bilde

Om Ringnes

Ringnes
Ringnes
Thorvald Meyersgate 2
0555 Oslo

22 06 95 00http://www.ringnes.no

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!

Følg pressemeldinger fra Ringnes

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ringnes

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye