Paris Hilton hjelper Solo å bli berømt: 22.000 nordmenn får sine 15 seconds of fame

De siste ukene har Solo som kjent latt amerikanere i Los Angeles få høre om – og smake på – den norske nasjonalbrusen. Responsen har vært overveldende, og når målet er verdensberømmelse, er gode venner gull verdt.
– Paris Hilton har delt budskapet vårt med sine fire millioner følgere på Twitter. En amerikaner med norske aner, som atpåtil er superpopulær! Det var helt naturlig for oss å spørre henne om hjelp, sier Joakim Sande, som forteller at samarbeidet med den blonde brusdrikkeren ikke slutter her.
15 seconds of fame
Paris Hiltons tweet skulle trekke folk til Solos kampanjeside solo.no, som ble lansert tidligere i dag. På Solo.no kan fans av den gule brusen legge igjen sin beskjed til verden, komplett med bilde av seg selv.
– Ideen er at alle som vil, skal få sine 15 sekunder med berømmelse. Beskjedene fra fansen skal rulle på digitale billboards på Sunset Boulevard i Hollywood, Los Angeles. Med responsen vi har fått hittil, får vi bare håpe at de 22.000 spotene vi har til rådighet er nok, sier Sande.
Dugnadsånden lever
– Ønsket om berømmelse i utlandet er farget av at vi synes Solo er verdens beste brus, og vil fortelle nettopp dét til hele verden. Å tolke fremstøtet vårt dithen at vi er på nippet til å lansere Solo for salg i USA, blir å være alt for optimistiske på våre vegne. De siste par ukene har gitt meg noen tilbakemeldinger ingen tabeller i Excel kunne vært i nærheten av å matche. Kall gjerne det vi driver med en uhøytidelig markedsundersøkelse som gir svært umiddelbare tilbakemeldinger, sier Sande.
Og at engasjementet har vært stort i Norge i tillegg til i utlandet, gjør Sande stolt og glad.
– Responsen i Norge viser at dugnadsånden er på topp. Jeg har fått hundrevis av henvendelser fra folk som vil hjelpe oss med å gjøre Solo berømt, og på solo.no skal alle, både de med og uten kontakter hos 7-Eleven, hotellkjeder og i universitetsmiljøer, få gitt sitt bidrag, sier Solo-sjefen.
For ytterligere informasjon, kontakt daglig leder i Solo, Joakim Sande , på e-post joakim@solo.no eller telefon: 95 43 92 87
Om Solo:
Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk.
Vedlagte bilder:
HILTONS BUDSKAP: «Norway's national drink Solo - soon to be world famous! Join my Vikings and get your fame on here http://jol.ly/0ODI #vikingblood»
FOTO: Screenshot
SOLO.NO: På den nye siden til Solo kan hvem som helst skaffe seg berømmelse og få ansiktet sitt på billboards på selveste Sunset Boulevard.
SUNSET BOULEVARD: Daglig leder i Solo, Joakim Sande, var med da Solos budskap «Solo - Soon to be world famous» ble klistret opp på gigantiske billboards i en av verdens mest kjente gater, Sunset Boulevard i Los Angeles. – Mottakelsen her i LA har vært helt vill, sier Sande om responsen fra hordene av amerikanerne som hittil har smakt brusen. Nå skal 22.000 nordmenn få sine 15 seconds of fame på billboards på samme, kjente boulevard.
Foto: Jeton Kacaniku
VERDENS BESTE BRUS?: Solo har vært på markedet i Norge i 77 år. Nå tar de opp kampen om berømmelse utenfor landets grenser.
VEKKER OPPSIKT I HOLLYWOOD: Tusenvis av liter norsk nasjonalbrus er med til Los Angeles i jakten på internasjonal berømmelse.
Foto: Jeton Kacaniku
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder







Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom