Stjerneregissør til Solo - Ray Kay er første norske frontfigur siden Olga Marie

– Vi ville fortsette å leke med de store og er tilbake i brusens hjemland. Og hvilken nordmann passer bedre til å hjelpe Solo på veien til berømmelse enn Ray Kay?, spør Joakim Sande, daglig leder i Solo.
Ray Kay var et naturlig førstevalg for oss. Han er en uredd og ambisiøs nordmann som har gjort suksess og blitt kjent i utlandet, noe som Solo aspirerer mot. Ikke minst tror vi dette er en historie som mange unge vil finne inspirerende, sier Sande
- Vi synes Solo fortjener å bli "world famous”. Og det gjelder ikke bare Solo selv, men også Norge og nordmenn. Ray Kay og Miami er spot on sånn sett..
På den legendariske South Beach i Miami, står den prisbelønnende haugesunderen for en gang skyld foran kameraet.
Hemmelig innhold
- Det er klart dette er stort! Jeg vokste opp med Solo som fast innslag på lørdagskvelden, så det er bare utrolig kult å kunne være en del av dette. I fjor tapetserte de Los Angeles med billboards og reklamer, i år gjør vi noe helt annerledes. Jeg tror det blir minst like kult. Nei, mye kulere! Jeg husker godt kampanjene «Gult er kult», «So high, So lo» og «Sannsynligvis den eneste brusen som ikke hjelper mot annet enn tørsten» - forhåpentligvis vil denne kampanjen gjøre et like sterkt inntrykk på dagens ungdom, sier Ray Kay.
Akkurat hva reklamefilmen handler om vil verken Ray Kay eller Sande ut med.
Skal man dømme ut ifra settet, så vil den ha klare likhetstrekk med musikkvideoene Ray Kay lager til vanlig: her kryr det av modeller, dansere og sikkerhetsvakter.
- Ting er foreløpig litt hemmelig, men jeg kan avsløre at dette handler om mer enn en reklamefilm og at vi skal finne på mye moro her borte for våre Solofans, røper Joakim Sande.
Verdens mest sette video
Stjerneregissøren, som til daglig regisserer musikkvideoer for artister som Beyoncé og Lady Gaga, vant nylig prisen for verdens beste pop-video under MTV Music Awards i Los Angeles. Da Britney Spears mottok prisen for «Till The World Ends» takket hun Ray Kay fra scenen foran millioner av seere over hele verden. Ray Kay har laget verdens mest sette video på youtube, uansett sjanger: musikkvideoen "Baby" med Justin Bieber er sett ufattelige 700 millioner ganger.
Planen var egentlig at en annen regissør skulle skyte reklamefilmen, men da satte Ray Kay ned foten.
- Altså...skal jeg først være med i en reklamefilm, så skyter jeg den selv. Kall meg gjerne kontrollfreak, ler regissøren.
Solo i 113 land
I forbindelse med fjorårets kampanje i USA laget 18 000 nordmenn billboards med bilde av seg selv på. I tillegg inviterte Solo i fjor sine norske venner til å rekruttere Solo-ambassadører verden over. Hele 13 500 Solo-fans deltok og bidro til å rekruttere ambassadører i 113 land.
- Vi ønsker at hele verden skal bli like glad i Solo som vi er her i Norge, og så langt har mennesker fra 113 land fått øynene opp for det som antagelig er verdens beste brus. Hver eneste person utenfor Norges grenser som hører om Solo er en liten seier for oss, sier Sande.
For ytterligere informasjon, kontakt daglig leder i Solo, Joakim Sande, på e-post joakim@solo.no eller telefon: 95 43 92 87
Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk
Foto: Michael Raveney
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder







Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom