
KIWI dobler bonusen på frukt og grønt

For nøyaktig ett år siden lanserte KIWI fordelsprogrammet KIWI PLUSS, som har gitt kundene 7,5 prosent bonus på frukt og grønnsaker. I løpet av ett år har KIWIs kunder spart 300 millioner kroner i Trumf-bonus. 90 millioner kroner er ren frukt- og grøntbonus.
Sunnhet til folket
- Sunnhet til folket er KIWIs hjertesak, og vi har kjempet for lavere priser på frukt og grønt i en årrekke, blant annet gjennom momskuttkampanjer og KIWI PLUSS. Ved å doble bonusen på frukt og grønnsaker befester vi posisjonen som landets sunneste dagligvarekjede, sier KIWI-sjefen.
Han kaller dagens KIWI-nyhet en gavepakke til kjedens 670.000 PLUSS-kunder.
- Nå gjør vi det enda billigere for våre kunder å spise sunn mat. Gjennom årenes løp har vi fått bevist gang på gang at det norske folk spiser sunnere, når sunn mat blir billigere. Lavere priser påvirker forbruket vårt - og med det helsen vår, sier Bjørkøy, som lover å aldri gi seg på pris.
Hver dag sjekker KIWIs prisjegere alle prisene til lavpriskonkurrentene. Hensikten er å sikre at KIWI til enhver tid er like billige eller billigere enn konkurrentene.
- Dersom vi oppdager at en konkurrent har satt ned prisen på en vare, så senker vi prisen tilsvarende, eller gjerne mer. Vi skal aldri gi oss på pris. Det er vårt løfte, sier Bjørkøy.
- Velkommen etter!
Til Remas Æ-lansering har KIWI-sjefen følgende kommentar:
- Gratulerer og velkommen etter, Rema! Vi har hatt fordelsprogram i 20 år allerede, og synes bare det er moro at Rema har blitt så tydelig inspirert av KIWI PLUSS.
Mens Rema lokker med ti prosent rabatt på ti varer, fortsetter KIWI med én prosent Trumf-bonus på samtlige av butikkens 4500 varer.
- For det første er det mer penger å spare for kundene med vår Trumf-bonus på alle dagligvarer. Dessuten oppfordrer Helsedirektoratet nordmenn til å spise mer variert, og vi ønsker ikke at kundene våre skal kjøpe de samme varene hver gang de handler. Tvert imot. Vi ønsker å inspirere til variasjon, sier Bjørkøy.
Bilder

Om KIWI Minipris
KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2016 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 652 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på 33,6 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.
Følg pressemeldinger fra KIWI Minipris
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KIWI Minipris på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra KIWI Minipris
Én av fire spiser middag alene - nå lanserer KIWI «Billig middag for én»12.1.2018 17:10:21 CET | Pressemelding
KIWI jobber for å gjøre kundenes hverdag både enklere og grønnere. En nye serie med billige middagsprodukter i enkeltpakninger skal sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.
KIWI åpner Norges grønneste butikk5.9.2017 07:00:00 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen Eiendom har bygget landets grønneste butikk, KIWI Dalgård, som åpner i Trondheim 7. september. Ved hjelp av solceller og grunnbrønner produserer butikken mer energi enn den bruker. Overskuddet leveres som varmtvann til radiatorene i 60 leiligheter på nabotomten. – Mange snakker om det grønne skiftet. Vi gjennomfører det, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.
KIWI skal halvere matsvinn innen 20255.4.2017 11:51:19 CEST | Pressemelding
Automatisk varebestilling, gode rutiner, nedprising av varer med kort holdbarhet og avtaler med veldedige organisasjoner skal bidra til at KIWI skal redusere matavfallet med 50 prosent innen 2025.
Krymper smågodtposene6.3.2017 14:42:32 CET | Pressemelding
KIWI la i dag frem rapporten «Sunn økonomi». I rapporten lanserer KIWI flere nye sunnhetstiltak, deriblant mindre smågodtposer.
KIWI lanserer ny barneserie6.3.2017 07:05:08 CET | Pressemelding
KIWI lanserer en helt ny serie med bleier og småbarnsprodukter. LilleGo’-serien består av trygge produkter av høy kvalitet til en god pris.