12. mai feires Massasjens Dag!

Torsdag 12. mai markeres Massasjens Dag! Dagen markeres i alle de nordiske landene av de seriøse terapeutforbundene og skal skape oppmerksomhet og kunnskap om denne svært populære og flotte behandlingsformen. Hvilken massasjebehandling foretrekker du?

Vi mener at den nye regjeringen bør sette fokus på de helseressursene som finnes innenfor komplementær behandling og at det må evalueres og utredes hvilke utøvere og behandlingsformer som bør være unntatt momsplikten på lik linje som behandlere innenfor det offentlige helsevesenet. Massasjeterapi og annen komplementær og alternativ behandling kan være et svært godt medikamentfritt behandlingstilbud for mange.

Massasjeterapi er en av de behandlingsformene som bør likestilles med andre helsetjenester. Derfor bør pasientene fortsatt slippe å betale moms for massasjeterapi.

Norges Massasjeforbund er forbundet for massører og massasjeterapeuter med desidert høyest krav til utdanning og kompetanse, noe som er med på å kvalitetssikre behandlingen du får av et av våre medlemmer. Massasjeterapeuter tilknyttet Norges Massasjeforbund jobber kunnskapsbasert og behandlingen som utføres er tuftet på vestlig medisinske forklaringsmodeller og baserer seg på evidensbasert forskning.