SEMRUSH CY LTD

10 land nordmenn er redde for å reise til

Tyrkia har tidligere vært en feriefavoritt blant norske turister, men nå viser analyser fra SEMrush at ferieglade nordmenn er mer opptatt av sikkerhet ved reiser til Tyrkia enn til noe annet land i verden. På andreplass kommer Egypt.
Land nordmenn lurer på om det er trygt å dra til. På topp er Tyrkia.

SEMrush har analysert nordmenns Google-søk i forbindelse med reiser, og en gjennomgang av spørsmål som begynner med «er det trygt å reise til», viser at flest nordmenn har søkt etter informasjon om sikkerheten i Tyrkia.

– Nordmenn reiser mye og sikkerhet er høyt prioritert. Google blir et speil på hva som rører seg i folks hoder og tanker også når det gjelder sikkerhet, sier Fernando Angulo, Head of International Partnerships i SEMrush.

Tryggest i badebyene

Etter noen år med nedgang er nå Tyrkia tilbake for fullt som reisemål for nordmenn, og de fleste store reiseselskapene tilbyr reiser pakkereiser til landet. Ifølge Avinor er Tyrkia blant destinasjonene som øker mest fra norske flyplasser i år sammenlignet med i fjor.

Utenriksdepartementet har oppdatert informasjon om hvor det er trygt å reise og hvilke forhåndsregler som bør tas. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/id2414273/

Land nordmenn lurer på om det er trygt å dra til. På topp er Tyrkia.

Om SEMRUSH CY LTD

SEMRUSH CY LTD
Griva Digeni and Kolonakiou corner Grosvenor Tower, 2nd and 3rd floors
3107 Neapolis, Kypros