– Vi har løsningene for å ta vare på nærmiljøet

Felleskjøpet satser stort på Park- og anleggsmessa.
Tone Helberg er salgssjef i Felleskjøpet Agri.

Med kjente merkevarer som John Deere, Avant, Tokvam, Cat og en rekke andre vil Felleskjøpet igjen være blant de mest synlige under Park- og anleggsmessa, som arrangeres i Nova Spektrum (tidligere Norges Varemesse) på Lillestrøm 24.-25. november.

– Vi gleder oss til å ta med løsningene og dele av kunnskapen Felleskjøpet innehar for at våre kunder skal kunne ta vare på nærmiljøet. Dette blir også vårt hovedbudskap og oppfordring under messa: Ta vare på nærmiljøet, sier salgssjef Tone Hellberg i Felleskjøpet Agri.

Leverte Avant nummer 5000

Park og Anlegg samler flere tusen besøkende, og er landets ledende fagmesse for alle som jobber innen park- og anleggsbransjen.

– Både kompaktlasterne fra Avant og små og store redskaper fra John Deere er svært populære produkter å se nærmere på når vi reiser rundt på messer, sier Helberg.

Tidligere i år leverte Felleskjøpet Avant nummer 5000 til Akasia, selskapet som drifter 28 gravlunder, 35 kirker, kirkegårder og diverse bygningsmasse i Bergen.

Presisjon og optimalisering

– I tillegg til produktene vil vi sette et ekstra sterkt fokus på optimalisering av traktor, blant annet gjennom drivstoffbesparelse. Mange entreprenører har, som bonden, tatt i bruk de mange funksjonene tilknyttet presisjon som ligger i John Deere-merkevaren. Dette vil publikum som besøker standen vår få mer informasjon om, sier Tone Helberg.

For snart ett år siden hadde Felleskjøpet verdenslansering av den nye 6R-serien til John Deere. En modell som er skreddersydd for anlegg- og entreprenørbransjen, i tillegg til at den selvsagt gjør jobben for bonden.

– Vi ser at mange av innsatsmidlene vi tilbyr den norske bonden på maskinsiden også har stor nytte for entreprenøren og anleggskunden. Dette er definitivt et satsingsområde for oss framover, og vi gleder oss til å fortelle mer om dette på Park- og anleggsmessa, sier Tone Helberg.

Tone Helberg er salgssjef i Felleskjøpet Agri.
Maskiner fra John Deere og brøyteredskaper fra Tokvam er en perfekt kombinasjon når snøen skal ryddes.

Felleskjøpet Agri konsern har en omsetning på 18,7 milliarder og 4 107 ansatte. Felleskjøpet er den viktigste leverandøren av driftsmidler og teknologi til norsk landbruk. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, utstyr til park og anlegg, samt fôr og utstyr til kjæledyr. Felleskjøpet er et samvirke eid av i overkant 41 tusen bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpets formål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi i landbruksvirksomheten på kort og lang sikt.