Siemens

Siemens er en global aktør som utvikler høyteknologiske, innovative løsninger for industri, energi, helse, byer og transport.
Siemens-konsernet er en av verdens største leverandører av bærekraftige og miljøvennlige løsninger med fokus på elektrifisering, automatisering og digitalisering. Vi er 385.000 medarbeidere over hele verden.

I Norge har Siemens AS gjennom 125 år satt tydelige spor med banebrytende teknologiløsninger for hele verden. Selskapets hovedområder er løsninger for industrien, kraftoverføring, infrastruktur til byer og byggteknologi. Hovedkontoret er i Oslo.

Siemens og Elvia samarbeider om å øke nettkapasiteten i deler av Norge innen 2030 med Software as a Service (SaaS) løsninger3.11.2023 12:00:00 CET | Pressemelding

Norsk distribusjonssystemoperatør, Elvia, vil bruke Siemens sin SaaS-løsning, LV Insights® X, for å automatisere prosesser og håndtere kompleksiteten i LV-nettet. LV Insights® X, en del av Siemens Xcelerator-porteføljen, har vært i drift hos Elvia siden oktober 2023, i forbindelse med Spectrum Power 7 ADMS. Partnerskapet vil muliggjøre en fremtidssikker distribusjonsnettforvaltning i Norge, ett skritt videre på reisen mot autonome nett.

Færre enn 50 prosent av bedriftene tror de vil nå målene for CO2-utslipp innen 203018.9.2023 13:39:44 CEST | Pressemelding

Ny global studie med 1400 ledere viser infrastrukturomstillingen av energisystemer, transport og bygninger – på nærings-, by- og regionnivå Avkarbonisering står høyt på agendaen for infrastrukturomstillingen, men det går for langsomt Over 50 % av de spurte lederne mener at lavere CO2-utslipp er et konkurransefortrinn, men under halvparten mener at de har en effektiv strategi for dette nasjonalt Teknologi og digitalisering er avgjørende for å lykkes med infrastrukturomstillingen