Siemens-logo

Siemens

Siemens AG er et ledende teknologiselskap med fokus på industri, infrastruktur, transportløsninger og helse. Selskapets formål er å skape teknologi som forandrer hverdagen for alle. Ved å kombinere den virkelige og digitale verdenen gjør selskapet det mulig å akselerere den digitale og bærekraftige transformasjonen, slik at fabrikker blir mer effektive, byer bedre å leve i og transport mer bærekraftig.
I over 125 år har Siemens AS hatt betydelig innvirkning på Norge med banebrytende teknologiløsninger innen elektrifisering, automatisering og digitalisering. Selskapets hovedområder er løsninger for industrien, kraftoverføring, infrastruktur til byer og byggteknologi. Hovedkontoret er i Oslo.

Vis

Ny banebrytende betalingsløsning for lading av elektriske kjøretøy17.9.2024 08:15:43 CEST | Pressemelding

Siemens, Seitatech og Tietoevry Banking lanserer en banebrytende betalingsløsning for lading av elektriske kjøretøy. Sømløs betalingsopplevelse for elbilister ved bruk av kreditt-/debetkort, mobil lommebok og bærbare enheter Et tredelt samarbeid utnytter styrkene til hverandre for en sikker, fleksibel og skalerbar løsning for ladeoperatører Fleksibilitet for CPO’er til å knytte eksisterende avtaler med valgfri innløsningsbank Effektive DC-ladere muliggjør raske ladninger med effekter fra 180kW til 400 kW

Siemens og Elvia samarbeider om å øke nettkapasiteten i deler av Norge innen 2030 med Software as a Service (SaaS) løsninger3.11.2023 12:00:00 CET | Pressemelding

Norsk distribusjonssystemoperatør, Elvia, vil bruke Siemens sin SaaS-løsning, LV Insights® X, for å automatisere prosesser og håndtere kompleksiteten i LV-nettet. LV Insights® X, en del av Siemens Xcelerator-porteføljen, har vært i drift hos Elvia siden oktober 2023, i forbindelse med Spectrum Power 7 ADMS. Partnerskapet vil muliggjøre en fremtidssikker distribusjonsnettforvaltning i Norge, ett skritt videre på reisen mot autonome nett.

Færre enn 50 prosent av bedriftene tror de vil nå målene for CO2-utslipp innen 203018.9.2023 13:39:44 CEST | Pressemelding

Ny global studie med 1400 ledere viser infrastrukturomstillingen av energisystemer, transport og bygninger – på nærings-, by- og regionnivå Avkarbonisering står høyt på agendaen for infrastrukturomstillingen, men det går for langsomt Over 50 % av de spurte lederne mener at lavere CO2-utslipp er et konkurransefortrinn, men under halvparten mener at de har en effektiv strategi for dette nasjonalt Teknologi og digitalisering er avgjørende for å lykkes med infrastrukturomstillingen