Henriette Killi WesthrinGeneralsekretær Norsk Folkehjelp

Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon.

Vi er en medlemsorganisasjon, og våre strategiske områder er rettferdig fordeling av makt og ressurser og vern om liv og helse.

Vi jobber med internasjonalt utviklingssamarbeid, humanitær nedrustning, redningstjeneste og flyktning og integrering.

Norsk Folkehjelp har 2200 ansatte i 40 land.

I Laos spiller Veth (8) og Somsak (11) fotball på en minefri bane (bildet over).

Norsk Folkehjelp - 600 delegater fra hele verden til Oslo-konferansen for en minefri verden22.11.2019 16:30:37 CET | Presseinvitasjon

Oslo-konferansen for en minefri verden arrangeres i Oslo fra tirsdag 26. til fredag 29.november. Norge er presidentskap for Minekonvensjonen i 2019, og var sterkt medvirkende til at Minekonvensjonen ble vedtatt i Oslo i september 1997. Norsk Folkehjelp har siden starten i Kambodsja i 1992 bygget seg opp til å bli en av verdens største aktører innenfor humanitær minerydding, og var en sterk pådriver for minekonvensjonen.

Norsk folkehjelp - Colombia med nasjonal storstreik – flere kjente ledere kommer til Oslo og kan intervjues21.11.2019 14:57:36 CET | Pressemelding

I dag torsdag 21 begynner en nasjonal storstreik i Colombia. Situasjonen er svært spent, det er stor mobilisering også blant folk som ikke vanligvis streiker, regjeringen truer med portforbud og har militarisert Bogota sentrum. Kravene fra de som protesterer er mange, men inkluderer stans av drap på miljøforkjempere, urfolk og andre sosiale ledere, gjennomføring av fredsavtalen, endringer i pensjons og arbeidstakerrettigheter og omfordeling av ressurser.
  • Siste

Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon.

Norsk Folkehjelp har 2200 ansatte i 40 land.