Opplysningskontoret for frukt og grønt
Opplysningskontoret for frukt og grønt

Opplysningskontoret for frukt og grønt arbeider for å inspirere hele Norges befolkning til mer fargerike måltider med frukt, bær og grønnsaker.

Vårt arbeid er nøytralt uten hensyn til merkevarer. Vår hovedstrategi er å stimulere til "5 om dagen" for hele Norges befolkning, ved å fylle halve tallerkenen med grønt. Vi fremhever fordelene ved produksjon av frukt, bær, grønnsaker og poteter i Norge.  

Utviklingen i det norske frukt- og grøntmarkedet 202016.3.2021 11:30:00 CET | Pressemelding

Det har knyttet seg spesielt stor spenning til tallene for frukt- og grøntmarkedet i koronaåret 2020. Store endringer har skjedd i forbrukervaner og handlemønster. Har dagligvaremarkedet klart å ta igjen salget som storhusholdningsmarkedet har tapt som følge av stengte kantiner, restauranter og hoteller? Dette var et av spørsmålene som ble belyst og forsøkt besvart i webinaret i regi av Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG), tirsdag 16. mars 2021.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste
  • >>

Opplysningskontoret for frukt og grønt arbeider for å inspirere hele Norges befolkning til mer fargerike måltider med frukt, bær og grønnsaker.

Vårt arbeid er nøytralt uten hensyn til merkevarer. Vår hovedstrategi er å stimulere til "5 om dagen" for hele Norges befolkning, ved å fylle halve tallerkenen med grønt. Vi fremhever fordelene ved produksjon av frukt, bær, grønnsaker og poteter i Norge.