Opplysningskontoret for frukt og grønt
Opplysningskontoret for frukt og grønt

Gerd ByermoenKommunikasjonssjef

Har ansvar for å tilrettelegge intern og eksterne kommunikasjon og er hovedkontakt for alle mediehenvendelser. Er opptatt av å formidle kunnskap om frukt, bær og grønnsaker og ikke minst spre matglede.

952 83 171gerd.byermoen@frukt.no

Opplysningskontoret for frukt og grønt arbeider for å inspirere hele Norges befolkning til mer fargerike måltider med frukt, bær og grønnsaker.

Vårt arbeid er nøytralt uten hensyn til merkevarer. Vår hovedstrategi er å stimulere til "5 om dagen" for hele Norges befolkning, ved å fylle halve tallerkenen med grønt. Vi fremhever fordelene ved produksjon av frukt, bær, grønnsaker og poteter i Norge.  

La oss feire den norske poteten24.9.2020 14:29:15 CEST | Pressemelding

Det er vanlig å tenke på potet som noe av det norskeste som finnes. Faktisk er det enkelte mennesker fra andre kulturer som omtaler nordmenn som «potet». - Jeg er usikker på om det er fargen, smaken eller tradisjonsmaten som ligger til grunn for dette, men uansett er det ganske morsomt sier Gerd Byermoen, i Opplysningskontoret for frukt og grønt. Poten er en nemlig en svært mye brukt og helt vanlig råvare i store deler av verden.

Nytt norsk jordbær har fått navn16.6.2020 14:49:21 CEST | Pressemelding

Neste år kommer en ny norsk sort jordbær på markedet – en sort det har tatt 13 år å dyrke frem. – Det er en fryd å nyte norske jordbær om sommeren, og jeg er overbevist om at det er mange jordbærprodusenter og jordbærspisere som nå blir fornøyde med en ny jordbærsort. Det nye bæret har forbedret smak og dyrkingsegenskaper. Med tanke på så mye glede som et nytt bær kan gi, må vi rett og slett kalle det for Lykke, sa landbruksminister Olaug Bollestad, som var en del av juryen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste
  • >>

Opplysningskontoret for frukt og grønt arbeider for å inspirere hele Norges befolkning til mer fargerike måltider med frukt, bær og grønnsaker.

Vårt arbeid er nøytralt uten hensyn til merkevarer. Vår hovedstrategi er å stimulere til "5 om dagen" for hele Norges befolkning, ved å fylle halve tallerkenen med grønt. Vi fremhever fordelene ved produksjon av frukt, bær, grønnsaker og poteter i Norge.