Eika Alliansen består av omkring 60 lokalbanker, Eika Gruppen AS og Eika Boligkreditt AS. Lokalbankene i Eika Alliansen nyter høy tillit og tilfredshet blant kundene, og er en verdsatt drivkraft for vekst og utvikling i sine lokalsamfunn. Trygg og personlig kunderådgiving og et sterkere lokalt samfunnsengasjement skiller lokalbankene fra konkurrentene.
Eika Gruppen er eid av lokalbankene og utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen. Eika Gruppens fremste visjon er å styrke lokalbanken. Selskapet leverer sikre og brukervennlige tjenester, spesielt tilpasset kundenes behov. Virksomheten omfatter bank, forsikring, sparing, pensjon, finansiering, kort og eiendomsmegling. Eika Alliansen er en av de største aktørene i det norske finansmarkedet og en vesentlig aktør for bærekraftig verdiskaping i lokalsamfunn over hele landet. Alliansen har en million kunder, over 3000 medarbeidere, 200 lokalbankkontorer og en samlet forvaltningskapital på mer enn 440 milliarder. eika.no

Organisasjonsendringer i Eika Gruppen7.2.2020 10:06:13 CET | Pressemelding

Gjennom varig godt samarbeid med alliansebankene i Eika Alliansen og eksterne samarbeidspartnere leverer Eika Gruppen rekordresultater i 2019, og øker sitt samlede verdibidrag til eierbankene. Bank og finans har gjennomgått flere, større endringer de senere årene. Eika Gruppen har løpende tilpasset seg for å sikre strategisk fleksibilitet og fortsatte gode vilkår for vekst og utvikling for alliansebankene og konsernet.

73 lokalbanker og De Lage Landen styrker leasingtilbudet for lokalt næringsliv.21.9.2017 09:00:00 CEST | Pressemelding

(20. september 2017) På vegne av 73 lokalbanker har Eika Gruppen tidligere i år inngått avtale med De Lage Landen Finans Norge (DLL) om formidling av leasing til lokalbankenes bedriftskunder. DLL er den tredje største merkeuavhengige leasing-leverandøren i Europa, er representert i 41 land og eies av nederlandske Rabobank Group. Avtalen er viktig for å styrke konkurranseevnen og opprettholde høyeste kundetilfredshet på BM.
  • Siste