• Boston Consulting Group
  • Henrik Ibsens gate 4
  • 0255 Oslo

Ny BCG-rapport: Norge henger etter i energiomstillingen9.1.2024 10:00:00 CET | Pressemelding

Hvordan skape næringer som ikke bare sikrer bærekraftig verdiskaping for fremtidige generasjoner og gir lokal sysselsetting, men som også effektivt håndterer klimautfordringer? For å levere på dette, samt beholde posisjonen som en energieksportør og samarbeidspartner til Europa, vil Norge trenge nye, grønne verdikjeder som kompenserer for redusert olje- og gasseksport mot 2050. En fersk rapport fra Boston Consulting Group (BCG) viser imidlertid at Norge henger etter og at omstillingen går betydelig raskere i andre land.

41 % av detaljhandel kan gå over nett - og ikke over disk - i 20277.11.2023 15:00:00 CET | Pressemelding

Etter enorm vekst gjennom pandemien, møtte mange selskaper innen detaljhandel og forbruksvarer en markant nedgang i salgsveksten på nett i 2022. Til tross for at flere forbrukere vender tilbake til fysiske butikker, er e-handelen fortsatt anslått å utgjøre 41 % av det globale detaljsalget innen 2027. Dette er en betydelig økning fra andelen på bare 18 % i 2017, ifølge ny forskning fra Boston Consulting Group (BCG).

Kamp om råvarer i mote- og klesindustrien30.10.2023 07:15:00 CET | Pressemelding

Hele 35 nye bærekraftsreguleringer med direkte innvirkning på mote- og klesindustrien trer i kraft over de neste par årene. Nær 9 av 10 ledende merker, målt etter salg, har offentlig erklært dekarboniseringsmål for sine forsyningskjeder. Gitt at råvarer kan utgjøre så mye som 2/3 av et mote- og klesmerkes klimapåvirkning, er det viktig å sikre tilgang til grønne materialer. Men kampen om råvarene blir tøff; etterspørselen etter bærekraftige råvarer kan overstige tilbudet med så mye som 133 millioner tonn innen 2030, viser nye tall fra Boston Consulting Group (BCG).

Shopify og BCG har analysert 1 milliard datapunkter på over 220 000 e-handelsnettsteder: Dette fant de22.6.2023 10:30:00 CEST | Pressemelding

Covid-19 tvang handel av alle slag over til digitale plattformer, og netthandel er i dag fortsatt godt over nivåene før pandemien. For butikkeiere er konverteringsfrekvensen - hvor mange kunder som begynner på sin digitale handlereise som også fullfører kjøpet – selvfølgelig avgjørende. Dette er ekspertenes seks råd for de som driver netthandel.

Har du fylt netthandelskurven, men latt være å fullføre kjøpet? Du er ikke alene.22.6.2023 08:30:00 CEST | Pressemelding

Covid-19 tvang handel av alle slag over til digitale plattformer, og netthandel er i dag fortsatt godt over nivåene før pandemien. For butikkeiere er konverteringsfrekvensen - hvor mange kunder som begynner på sin digitale handlereise som også fullfører kjøpet – selvfølgelig avgjørende. En ny rapport fra Shopify og BCG gir oss flere pekepinner på hvorfor vi ofte forlater kurven uten å fullføre handelen.
  • Siste
  • >>