Bane NOR Eiendom - Norges ledende knutepunktutvikler

Bane NOR Eiendom eier, forvalter og utvikler all jernbaneeiendom i Norge. Porteføljen har en estimert markedsverdi på 48 milliarder kroner og omfatter stasjoner, jernbanetilknyttede service- og driftsbygg, næringsbygg, boliger og tomter. De fleste eiendommene er sentralt plassert ved kollektivknutepunkter og langs jernbanen.

Bane NOR Eiendom har 200 ansatte. Porteføljen omfatter totalt ca. 1.700 bygg og ca. 3.800 leiekontrakter. Virksomheten har mer enn 200 pågående eiendomsutviklingsprosjekter, og de årlige investeringene utgjør ca. 1,2 milliarder kroner.

Bane NOR Eiendom er en del av Bane NOR-konsernet og har som samfunnsoppdrag å få flere til å bruke tog og å delfinansiere jernbanen.

Bane NOR Eiendom - Norges ledende knutepunktutvikler