Synoptik Norge AS

Viktig med solfaktor for øynene i vinterferien!13.2.2014 14:05:46 CET | Pressemelding

Mange er ikke klar over farene tilknyttet dårlig solbrillebruk. Barn er spesielt utsatt, men er ofte de som beskyttes dårligst. Foreldre må prioritere gode solbriller for barna – det er vanligvis de som tilbringer mye mer tid utendørs og øynene trenger bedre beskyttelse. Nå står vinterferien for tur og mange kommer til å være ute i sol og snø. Da er det spesielt viktig med gode solbriller som beskytter mot snøblindhet, sier Olaug Skrøppa, fagsjef i Interoptik.

Oversized og fargerik brillevår! Interoptiks Brillestylist forteller om vårmoten.6.3.2013 12:43:22 CET | Pressemelding

Personlig stil og unikhet er brilletrenden i vår. Mange, gamle godbiter fra skuffen kan tas fram igjen! Vintage - en tydelig retroflørt med 60-, 70- og 80-tallsmoten. Brillene og solbrillene har gjerne fasonger som cat-eye og runde og pilot i ny forkledning. Fargerik – det finnes en brille som matcher ethvert antrekk – fargene spenner seg i alle regnbuens farger og vi ser mye transparent. De mest gjeldende fargene er grønt, blått og rødt! Fargene gjenspeiles også i solbrilleglassene – speilglass er for deg som virkelig vil ha en solbrille med farger. Oversize – store solbriller i alle fasonger går hånd i hånd med klesmoten som bl. a. viser store plagg som er komfortable å bruke.