Advokatfirmaet Økland & Co

Advokat Ingjald Økland startet egen advokatvirksomhet på Strømmen i 1973. Advokatfirmaet Økland & Co DA i sin nåværende form ble etablert den 1. februar 1982, da Ingjald Økland, Sigmund Øien og Morten Huser slo sammen sine virksomheter.

Firmaet har de siste ti årene hatt en omfattende vekst, og teller nå 50 medarbeidere. Av disse er 39 advokater og advokatfullmektiger. Vi har hele veien utviklet oss i tråd med den filosofi, integritet og serviceholdning som grunnleggerne har stått for: faglig bredde, juridisk styrke, kombinert med lokalkunnskap, nøktern fremtoning og løsningsorientering. Vi er hovedsakelig et forretningsjuridisk firma, med hovedfokus på fast eiendom/entreprise, selskapsrett, arbeidsrett/avtalerett og bobehandling. Våre advokater har også betydelig erfaring innen personjus, med erstatning, barnefordeling, barnevern og bistandsoppdrag.

Til forskjell fra mange andre liker vi også å kalle oss kreative i måten vi nærmer oss ulike problemstillinger og utfordringer på, og vi er ikke redde for å gi råd. Rådene vi gir er alltid basert på kompetanse, erfaring og åpenhet.