Norsk Tjenestemannslag (NTL)-logo

Norsk Tjenestemannslag (NTL)

Tove Lise GranliInformasjonsansvarlig
Norsk Tjenestemannslag

Overordnet ansvarlig for informasjon.

Tel:91859230tlg@ntl.no

Oda GrønbekkKommunikasjonsrådgiver

Tel:92421215og@ntl.no

NTL er et fagforbund for ansatte i staten og i virksomheter med offentlig tilknytning. Vi er tilsluttet LO og har 57.000 medlemmer.

NTL er delt inn i organisasjonsledd etter sektor, virksomhet og fagområde, altså ikke primært etter geografi. Organisasjonsleddene er sentrum for mye av den faglige aktiviteten, tillitsvalgtsarbeidet og NTLs eget interne demokrati. Skal du kontakte en av våre lokale tillitsvalgte kan du søke her.

Alle på arbeidsplassen kan bli med i NTL, uavhengig av utdanning og stilling. Vi har 3000 dyktige tillitsvalgte rundt om i landet som forhandler lønn, taler medlemmenes sak og hjelper til ved problemer i arbeidsforholdet.

NTL jobber for bedre arbeidsvilkår, lønn og pensjon, en tydeligere miljøpolitikk, digitalisering i offentlig egenregi og mot privatisering av offentlige tjenester. Noen av disse sakene løses i medbestemmelsen på arbeidsplassen, andre jobber vi med politisk med myndighetene og sivilsamfunnet. Mer om hva vi jobber for kan du lese her.

NTLs høyeste organ er landsmøtet, som møtes hvert fjerde år, siste landsmøte var i november 2022. På landsmøtet velges et landsstyre, et forbundsstyre og en politisk ledelse på fire personer.

Tove Lise GranliInformasjonsansvarlig
Norsk Tjenestemannslag

Overordnet ansvarlig for informasjon.

Tel:91859230tlg@ntl.no

Oda GrønbekkKommunikasjonsrådgiver

Tel:92421215og@ntl.no

August TekrøKommunikasjonsrådgiver
Norsk Tjenestemannslag

Ansvar for sosiale medier.

Tel:93007148at@ntl.no