Fremtind Service
Fremtind Service

Fremtind Service er Norges største AutoPASS-utsteder med mer enn 1,3 millioner norske bilister som kunder. Åtte milliarder kroner kreves inn hvert år av selskapet, fra mer enn 1,8 millioner aktive kjøretøy. Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

I en tid hvor både betalings- og transportvaner er i endring har Fremtind Service som mål å gjøre bompenger enklere og mer oversiktlig for bilistene. Selskapet er en plattform og katalysator for innovasjon i Fremtind-konsernet. Utvikling for Fremtind Service handler om å kontinuerlig forbedre dagens kundeløsninger, samtidig som helt nye tjenester skapes.

Fremtind Service varsler kunder og hindrer bompengefelle20.3.2024 09:00:00 CET | Pressemelding

Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, tar nå et viktig skritt for å forhindre bileieres bekymringer knyttet til bompengebetalinger ved eierskifter. «Selve AutoPASS-systemet i Norge er anerkjent som et av de meste effektive i verden. Likevel er det et klart smertepunkt at selgeren risikerer å måtte dekke kjøperens bom- og fergeutgifter hvis AutoPASS-avtalen ikke oppdateres ved eierskifte», sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service. Ifølge en nylig undersøkelse utført av Fremtind Service, har over ti prosent av norske bileiere opplevd å betale bompenger for en bil de har solgt. For å løse dette problemet, ofte kalt bompengefellen, varsler nå Fremtind Service alle personkunder med AutoPASS-abonnement så snart de får informasjon om eierskifter fra Motorvognregisteret. Dette varslet er betinget av at kontaktinformasjonen, inkludert mobilnummer og e-post, er oppdatert. Foreløpige tall fra Fremtind Service viser at omtrent halvparten av bileierne endrer AutoPASS

Fremtind Service er Norges største AutoPASS-utsteder med mer enn 1,3 millioner norske bilister som kunder. Åtte milliarder kroner kreves inn hvert år av selskapet, fra mer enn 1,8 millioner aktive kjøretøy. Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

I en tid hvor både betalings- og transportvaner er i endring har Fremtind Service som mål å gjøre bompenger enklere og mer oversiktlig for bilistene. Selskapet er en plattform og katalysator for innovasjon i Fremtind-konsernet. Utvikling for Fremtind Service handler om å kontinuerlig forbedre dagens kundeløsninger, samtidig som helt nye tjenester skapes.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye