Zupermaria slipper debutalbum

Zupermaria slipper debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria» 25. september.

Det har gått litt over et år siden 24 år gamle Zupermaria fra Fyllingsdalen i Bergen debuterte med P3-listede «Unnskyld». Siden det har hun gitt oss flere radiolistede og dansbare poplåter på bergensdialekt, blant annet «Balenciaga» og «Ingenting er lenger som det var». På kort tid har hun markert seg som en solid artist i det norske poplandskapet, og nå er hun klar for å slippe debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria». Et album som leker med tekst og melodier, store refrenger og ærlige historier om livets ups and downs fra en jente som er nysgjerrig på livet.

«Albumet handler om flere ting. Hvordan det er å være ung og rastløs. Det handler om ex’r og y’er. Fortapt kjærlighet og ny kjærlighet. Det handler om å gå på en smell og så å føle seg på topp og man bare vil fly med kappe og FÅ D PÅ. En liten reise i livet mitt jeg velger og blottlegge. Kanskje kjenner folk seg igjen? D hadde vært digg» - Zupermaria

På «Ka har du gjort nå Maria» finner vi tekster som er skrevet for flere år siden, men som ikke har blitt til låter før nå. Sånn sett har hun jobbet med albumet lenge, men prosessen med innspillingen begynte ikke før i fjor, hvor hun hun jobbet med et bredt spekter av produsenter som Coucheron (Lemaitre, EMIR), Frode Kvinge Flatland (Lars Vaular), Simen Hope (Halie, Jesper Jenset), Even Gillebo og Thomas Nordvik.

«Jeg har fått jobbet med noen helt fantastisk flinke produsenter som virkelig kan sakene sine. Vi har møttes på midten. For meg var det viktig at hver produsent får *gjøre seg*, da blir det ektefølt fra begge parter. Pluss at det er gøy å eksperimenter med lydbilder og forskjellige produksjoner» - Zupermaria

Med karismatiske og ærlige tekster på norsk, om festing, brudd, forhold og om å være ung og rastløs, deler hun egne og andres erfaringer gjennom storslagne refreng i lekne produksjoner. På kort tid har Zupermaria imponert med radiolistinger på både P3 og mP3, og spilte for en applauderende bransje på både Vill Vill Vest i fjor og by:Larm i år. Det er mye som tyder på at Zupermaria kan bli landets neste store popkomet.

Debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria» er ute 25. september.

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I