Zupermaria slipper debutalbum

Zupermaria slipper debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria» 25. september.

Det har gått litt over et år siden 24 år gamle Zupermaria fra Fyllingsdalen i Bergen debuterte med P3-listede «Unnskyld». Siden det har hun gitt oss flere radiolistede og dansbare poplåter på bergensdialekt, blant annet «Balenciaga» og «Ingenting er lenger som det var». På kort tid har hun markert seg som en solid artist i det norske poplandskapet, og nå er hun klar for å slippe debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria». Et album som leker med tekst og melodier, store refrenger og ærlige historier om livets ups and downs fra en jente som er nysgjerrig på livet.

«Albumet handler om flere ting. Hvordan det er å være ung og rastløs. Det handler om ex’r og y’er. Fortapt kjærlighet og ny kjærlighet. Det handler om å gå på en smell og så å føle seg på topp og man bare vil fly med kappe og FÅ D PÅ. En liten reise i livet mitt jeg velger og blottlegge. Kanskje kjenner folk seg igjen? D hadde vært digg» - Zupermaria

På «Ka har du gjort nå Maria» finner vi tekster som er skrevet for flere år siden, men som ikke har blitt til låter før nå. Sånn sett har hun jobbet med albumet lenge, men prosessen med innspillingen begynte ikke før i fjor, hvor hun hun jobbet med et bredt spekter av produsenter som Coucheron (Lemaitre, EMIR), Frode Kvinge Flatland (Lars Vaular), Simen Hope (Halie, Jesper Jenset), Even Gillebo og Thomas Nordvik.

«Jeg har fått jobbet med noen helt fantastisk flinke produsenter som virkelig kan sakene sine. Vi har møttes på midten. For meg var det viktig at hver produsent får *gjøre seg*, da blir det ektefølt fra begge parter. Pluss at det er gøy å eksperimenter med lydbilder og forskjellige produksjoner» - Zupermaria

Med karismatiske og ærlige tekster på norsk, om festing, brudd, forhold og om å være ung og rastløs, deler hun egne og andres erfaringer gjennom storslagne refreng i lekne produksjoner. På kort tid har Zupermaria imponert med radiolistinger på både P3 og mP3, og spilte for en applauderende bransje på både Vill Vill Vest i fjor og by:Larm i år. Det er mye som tyder på at Zupermaria kan bli landets neste store popkomet.

Debutalbumet «Ka har du gjort nå Maria» er ute 25. september.