Xpeng tilbyr prøvekjøring fra oppkjørselen

Fra og med i dag tilbyr Xpeng seg å komme hjem til kunder slik at de kan prøvekjøre Xpeng G3 rett fra egen oppkjørsel.

I april har det gått ett år siden Xpeng introduserte seg på det norske markedet, og de første bilene ble levert til norske kunder rett før jul. Den første bilen ble levert hjem på gårdsplassen til kunden. Nå utvider Xpeng “take-away”-tilbudet til også å omfatte prøvekjøringer av Xpeng G3 Smart SUV.

- Vi har helt siden starten forsøkt å finne nye og innovative måter å drive forhandlervirksomheten på. Covid-19 har definitivt ført til noen utfordringer for oss, men vi er opptatt av å finne gode løsninger som både ivaretar smittevern og våre kunders behov for å ta og føle på bilene før de bestemmer seg, sier Espen Strømme, daglig leder i Zero Emission Mobility.

For å ivareta smittevernet blir bilene grundig rengjort og spritet før overlevering.

-Vi har kjøpt inn rikelig med antibac og stiller med rengjorte og desinfiserte biler hjemme hos de som vil prøvekjøre, sier Espen Strømme, daglig leder hos den norske importøren, Zero Emission Mobility.

Strømme er spent på mottakelsen av den nye servicen. I første omgang tilbys tjenesten i området rundt Oslo, Lørenskog og Bodø, men på sikt kan tilbudet utvides dersom det er etterspørsel etter det. Prøvekjøring hjemme kan enkelt avtales på hjemmesiden, på linje med vanlig prøvekjøring fra Xpengs forhandlere.

Norge er første internasjonale marked

Lanseringen i Norge er første del av Xpengs internasjonale ekspansjon. Rundt 5000 nordmenn har meldt sin interesse for bilene, og Xpeng G3 ble nominert til Årets bil i Norge. Sammen med Zero Emission Mobility har Xpeng utviklet en langsiktig plan for det norske markedet. Blant annet har de inngått samarbeid med NAF og Meca på service og garantihåndtering, og Viking redningstjeneste for veihjelp.

Det unike med Xpengs biler og teknologi er at de vil kontinuerlig oppgraderes gjennom hele bilens levetid. Utviklingsavdelingen på fabrikken følger tett med på tilbakemeldingene fra norske kunder, og det vil komme flere oppdateringer basert på erfaringene til de første kundene. I motsetning til de aller fleste andre biler, er Xpengs biler “smarte” i den forstand at de er bygget for å utvikle seg, slik man er vant til fra smarttelefonene, sier Espen Strømme.

Booking av prøvekjøringer kan gjøres på kampanje.xpeng.no.

Følg pressemeldinger fra Zero Emission Mobility

Siste pressemeldinger fra Zero Emission Mobility