XPENG styrker tilstedeværelsen sin i Norge betraktelig med utvidet nybilgaranti og åpning av toppmoderne servicesenter med mobil servicebil.

Nye XPENG G9 er omtalt som en av de store elbilnyhetene i Norge dette året. Nå setter XPENG ny kurs for det norske markedet og i dag presenterer selskapet flere nyheter for 2023:

• Utvidet nybilgaranti på 7 år/160 000 km til nye G9- og P7-kunder i Norge.
• Helt nye, toppmoderne, XPENG Service Center åpner dørene på Lørenskog
• Mobil servicebil som kan bistå kundene lokalt på Østlandsområdet.
• Åpner for salg i Sverige, Danmark og Nederland og styrker sin satsning i Nord-Europa.

Utvidet nybilgaranti gir nye kunder økt trygghet

I dag kan XPENG avsløre at de nå lanserer en vesentlig oppgradert nybilgaranti på hele 7 år eller inntil 160 000 kilometer. Dette resulterer i at XPENG nå får en av markedets beste nybilgarantier. Dette skal gi en økt sikkerhet for alle nye kunder. Garantien er et tydelig tegn på at XPENG er i ferd med å befeste sin posisjon i Norge ytterligere, og at bilmerket som var blant de første rene elbilmerkene til å etablere seg i Norge i 2020, har kommet for å bli.

XPENG har i dag offisiell åpning av XPENG Service Center Lørenskog
Det er ikke bare ny garantiavtale XPENG sine kunder kan nyte godt av fremover. Som en del av vekstplanene for XPENG i Europa, åpner selskapet et helt nytt servicesenter på Lørenskog utenfor Oslo. XPENG Service Center Lørenskog er designet for å skape best mulig kundeopplevelser, med kvalitet i alle ledd. For å ivareta kundene best mulig vil XPENG tilby serviceavtaler til sine kunder, og all informasjon om bilens status, inkludert historikk og servicebehov, vil ligge enkelt tilgjengelig i XPENG-appen. Tilsvarende Service Center åpnes i Sverige, Danmark og Nederland utover våren.

- Vi etablerer våre første «delivery- og service-sentre» i Europa, med ambisjon om å skape en sømløs og unik kundeopplevelse med kundefokus i alt vi gjør, sier Eric Xu, Vice President i XPENG

Mobil servicebil styrker satsningen på kundeservice
I tilknytning til XPENG Service Center Lørenskog vil være en helt ny servicebil som kan rykke ut til alle enkle servicebehov XPENG-eiere har. Servicebilen er en spesialombygd G3i og dette vil i første omgang være en tjeneste designet for kunder i Østlandsområdet. De vil nå kunne få hjelp der de er, om det er på hytta på fjellet, langs sjøen, på jobben eller hjemme på gårdsplassen. Dette er en service XPENG gjør tilgjengelig for sine kunder som en del av den omfattende satsningen på service og kundetilfredshet.

Åpner for salg i Sverige, Danmark og Nederland
Det er ikke bare det norske elbilmarkedet som kan glede seg over XPENG sin inntreden i nordlige Europa. 3. februar åpner XPENG også for salg av P7 og SUV-favoritten G9 i Sverige, Danmark og Nederland.

- Dette markerer et gjennombrudd for våre ambisjoner om vekst og tilstedeværelse i globale markeder. Ved å etablere XPENG med nye G9 og P7 i de ledende elbilmarkedene i Europa, befester vi vår evne til å forvalte salg, distribusjon og service i disse landene. Begge de nye elbilmodellene byr på et nytt nivå sofistikert kjøreopplevelse, og med mennesket i fokus. Det gjør disse modellene til et godt valg for mange europeere, sier Brian Gu, Vice Chairman og President i XPENG.