Xpeng inngår samarbeid med Werksta

Werksta og Zero Emission Mobility AS har inngått avtale for å håndtere alle skader på karosseri og lakk for Xpeng. Werksta er Nordens ledende kjede av frittstående skadeverksteder. Med dette er hele serviceappararatet klart, allerede to måneder før de første bilene kommer til Norge.

Så sent som i april etablerte Xpeng seg i det norske markedet gjennom importøren Zero Emission Mobility AS. Allerede har Xpeng inngått avtaler med NAF og MECA for service og garantireparasjoner. Nå har de inngått avtale med Werksta, som er Nordens største kjede for skadeverksteder. Werksta vil få ansvaret for å håndtere alle skader på lakk og karosseri.

- Vi er opptatt av å tenke nytt og kundevennlig rundt bilholdet, og med denne avtalen får vi nasjonal dekning av både salg, service, garanti og skadereparasjon, og alt er fra solide aktører som representerer øverste hylle i markedet. Når de første Xpeng G3 kommer i november, er alt dekket og klart for kundene våre, sier Espen Strømme, daglig leder i Zero Emission Mobility AS.

Nye digitale løsninger var avgjørende

I første omgang omfattes fem Werksta-verksteder av avtalen, men disse kan utføre reparasjoner over hele landet. Werksta har allerede lang erfaring med elbiler og høyteknologi, og verkstedene vil oppgraderes med alt utstyret som kreves for å utbedre skader på Xpeng.

- Siden vi entret bilmarkedet har vi blitt overrasket over hvor analogt den tradisjonelle bilbransjen opererer. Vi ble raskt imponert over Werkstas digitale løsninger der kundene kan sende bilde av skaden og få taksering og time til utbedring i retur. På sikt ser vi for oss at denne teknologien også integreres i bilens operativsystem Xmart OS, sier Espen Strømme.

Werksta-kjeden ble lansert i Norge i 2018, da fem ledende skadeverksteder inngikk avtale med det store nordiske konsernet. Werksta har i likhet med Xpeng store planer om å vokse i det norske markedet, og har nylig ansatt den erfarne Georg Risheim for å sette fart på ekspansjonen.

- Xpeng er blant de mest spennende nyhetene i bilmarkedet akkurat nå, og vi er veldig glade for å være med og levere skadereparasjon dersom uhellet først skal være ute. Akkurat som Xpeng er vi veldig opptatt av teknologi og å revolusjonere bransjen vi er i, så vi fant raskt tonen, sier Georg Risheim, landsjef for Werksta Norge.

I første omgang gjelder avtalen for Norge, men den kan også utvides til Sverige og Finland. Werksta er allerede i gang med forberedelsene for å klargjøre sine verksteder i god tid før Xpeng G3 kommer til Norge i november.

Informasjon, vennligst kontakt:

Espen Strømme, Daglig leder i Zero Emission Mobility AS.

Georg Risheim, Landsjef Werksta Norge
Tlf: 908 48 770, georg.risheim@werksta.no

Georg Risheim, Leder Werksta Norge
Espen Strømme, Daglig leder i Zero Emission Mobility AS

Zero Emission Mobility AS er et norsk importørselskap som skal vise vei i overgangen til grønn mobilitet. Zero Emission Mobility er en innovatør i den norske bilbransjen med en kostnadseffektiv og kunderettet forretningsmodell. Basert på vår lange erfaring og vår lidenskap for bil, leverer vi produkter og tjenester av høyeste kvalitet.

Om Werksta:

Werksta er Nordens ledende kjede av bilskadeverksteder, med over 60 verksteder I Sverige, Finland og Norge. Gruppen har 750 dyktige fagarbeidere og en årlig omsetning på over 100 millioner Euro i 2019. Werksta ønsker å være foretrukken partner for forsikringsselskap og kunder med bilskader, og sikter mot å ha bransjens høyeste kundetilfredshet.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XPENG Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Nye XPENG G6 er årets mest spennende elbil-utfordrer – får norgespremiere 11. april på SHE Conference i Oslo Spektrum2.4.2024 11:30:59 CEST | Pressemelding

Oslo, 2. april 2024 XPENG følger opp suksessen XPENG G9 med en helt ny modell på det norske markedet: XPENG G6. Den elektriske, høyteknologiske, coupé-SUVen sikter seg inn mot det populære mellomstore SUV-segmentet. Med dette fyller XPENG et viktig segment i sin portefølje, og forventningene er høye. XPENG G6 har det som skal til for å bli en storselger i Norge, med en vinnende kombinasjon av konkurransedyktig pris og ledende spesifikasjoner som svært høy ladehastighet (opptil 280 kW) og WLTP-rekkevidde på inntil på 550 km. Bilen får avansert programvareteknologi, i tillegg til god plass, høy komfort og et svært høyt nivå av standardutstyr. Dette fører til at XPENG G6 har alt som skal til for å vinne nordmenns hjerter. Bilen kan velges med to ulike batteripakker og motorer, som gir et valg mellom bakhjulsdrift og Norgesfavoritten firehjulstrekk. XPENGs linjelekre SUV kan bestilles fra mai og vil være på plass hos agentene i løpet av tredje kvartal.