Wipro utnevner Pierre Bruno til administrerende direktør for Europa og styrker engasjementet i regionen

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), et ledende globalt selskap innen informasjonsteknologi, konsulenttjenester og forretningsprosesser, kunngjorde i dag utnevnelsen av Pierre Bruno som administrerende direktør for Europa.

Bruno vil i denne rollen lede Wipros virksomhet i seks forskjellige regioner i Europa. Denne utnevnelsen, som er en klar og offensiv indikasjon på at selskapet fortsatt vil investere samt fokusere på det europeiske markedet, bygger på Wipros styrke i regionen de siste årene.

«Pierre bringer inn 25 års erfaring innen IT-infrastrukturrådgiving- og tjenestesektorene, og han har ledet virksomheter i både hypervekstmiljøer og innen digital transformasjon. Med hans erfaring i å lede store team, er han godt posisjonert for å drive Wipros vekstreise videre i Europa,» sa Thierry Delaporte, CEO & MD i Wipro Limited.

«Jeg er meget glad for å få muligheten til å lede Wipros virksomhet i et europeiske markedet som har et enormt vekstpotensiale. Jeg ser frem til å ta vårt engasjement overfor europeiske kunder videre under transformasjonen av deres virksomheter slik at de kan fortsette å utvikle og innrette seg i en digital verden,» sa Pierre Bruno, Administrerende direktør I Europa.

Bruno slutter seg til Wipro fra DXC Technology der han var visepresident og administrerende direktør for Sør-Europ. Han var ansvarlig for alle servise linjer inkludert rådgivning, integrasjon, apper, sky- og cybersikkerhet med fler. Bruno jobbet også i Dell i 14 år hvor han hadde flere roller på tvers av Asia, Japan og EMEA. Han spilte en nøkkelrolle i Dells transformasjon fra å selge maskinvare til å bli en viktig aktør innen infrastrukturløsninger.

Bruno har en Master i Business Administration (MBA), med hovedvekt på markedsføring og økonometri fra HEC Graduate School i Paris. Han har også en mastergrad i bioteknikk.

Wipros engasjement i Europa

Wipros europeiske tilstedeværelse strekker seg over seks regioner. Disse er Storbritannia og Irland, Tyskland, Sveits, Norden, Benelux og Sør-Europa. I tillegg kommer tre near-shore leveranse sentre. Wipros europeiske tilstedeværelse inkluderer også en rekke innflytelsesrike kunder i forskjellige bransjer hvor Wipro hjelper dem med deres digitale transformasjon.

Noen av de nylige avtalene i Europa inkluderer

• En stor strategisk digital- og IT-partnerskapsavtale med METRO AG, et ledende globalt grossistfirma.
  • Et engasjement med den finske produsenten av ren energi, Fortum, for å oppgradere applikasjonsstyringssystemet, samt integrasjon og styring av tjenester.
  • En flerårig global avtale for biltekniske tjenester med den italienske bilgiganten Marelli.
  • I Tyskland samarbeider vi med Telefónica Germany/O2 og dets bredere økosystem for å transformere bedriftsstøttesystemene med tilhørende kvalitetssikring for å muliggjøre overlegen kundeopplevelse og vekst i markedssegmentet B2B.
  • Et strategisk og flerårig tjeneste-engasjement for å modernisere infrastrukturen og den digitale transformasjonen i det tyske energiselskapet E.ON.

Om Wipro Limited
Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) er et ledende globalt selskap innen informasjonsteknologi, konsulenttjenester og forretningsprosesser. Vi utnytter fordelene med kognitiv databehandling, hyperautomatisering, robotikk, skyer, analyser og nye teknologier for å hjelpe kundene våre med å tilpasse seg en digital verden og lykkes. Selskapet er anerkjent over hele verden for vår omfattende tjenesteportefølje, vår sterke forpliktelse til bærekraft og godt bedriftsborgerskap, og vi har over 190 000 dedikerte ansatte som betjener kunder over seks kontinenter. Sammen finner vi ideer og kobler prikk-til-prikk for å bygge en bedre og spennende ny fremtid.

Forward-Looking Statements
The forward-looking statements contained herein represent Wipro’s beliefs regarding future events, many of which are by their nature, inherently uncertain and outside Wipro’s control. Such statements include, but are not limited to, statements regarding Wipro’s growth prospects, its future financial operating results, and its plans, expectations and intentions. Wipro cautions readers that the forward-looking statements contained herein are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from the results anticipated by such statements. Such risks and uncertainties include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding fluctuations in our earnings, revenue and profits, our ability to generate and manage growth, complete proposed corporate actions, intense competition in IT services, our ability to maintain our cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our service contracts, the success of the companies in which we make strategic investments, withdrawal of fiscal governmental incentives, political instability, war, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions affecting our business and industry. The conditions caused by the COVID-19 pandemic could decrease technology spending, adversely affect demand for our products, affect the rate of customer spending and could adversely affect our customers’ ability or willingness to purchase our offerings, delay prospective customers’ purchasing decisions, adversely impact our ability to provide on-site consulting services and our inability to deliver our customers or delay the provisioning of our offerings, all of which could adversely affect our future sales, operating results and overall financial performance. Our operations may also be negatively affected by a range of external factors related to the COVID-19 pandemic that are not within our control. Additional risks that could affect our future operating results are more fully described in our filings with the United States Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, Annual Reports on Form 20-F. These filings are available at www.sec.gov. We may, from time to time, make additional written and oral forward-looking statements, including statements contained in the company’s filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. We do not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by us or on our behalf.

Wipro Mediekontakt:
Suzanna Abarca
Wipro Limited
suzanna.abarca@wipro.com

Verimatrix To Participate in SportsPro Live Virtual Panel: How To Transform Physical Spaces into Digital Ecosystems22.4.2021 17:45:00 CEST | Press release

Regulatory News: Verimatrix, (Paris:VMX) (Euronext Paris: VMX), the leader in powering the modern connected world with people-centered security, today announced that Lu Bolden, Chief Revenue Officer, is slated to participate in a SportsPro Live virtual panel discussion from 9:10 to 9:55 a.m. Central Time on Thursday, April 29. The event, which unites sports and technology professionals from across the globe, aims to prepare the industries for the future of sport. Bolden’s panel is slated to take place in the South Stand and discuss how technology can connect the in-venue experience to create more revenue opportunities. The group, moderated by Mike Bohndiek, CEO of PTI Digital Group, will also discuss what strategies and technologies can best deliver the new digital experiences. Other speakers on the panel include: Michael Cole, Chief Technology Officer, PGA European Tour and Ryder Cup Europe Adam Heintz, Senior Vice President, Business Intelligence, Monumental Sports & Entertainment “T

Rajeev Bhalla Named Director of Board at Next Level Aviation22.4.2021 17:39:00 CEST | Press release

Seasoned senior finance executive Rajeev Bhalla has been named a Director of the Board at Next Level Aviation, a leader in the aerospace used serviceable materials (USM) market. He brings wide-ranging financial, operational, and strategic expertise to the company as it plans substantial growth in the coming years, both organically and through acquisition. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210422005834/en/ Rajeev Bhalla has been named Director of the Board of Next Level Aviation. He will help guide the company’s planned growth in the coming years, both organically and through acquisition. (Photo: Business Wire) Bhalla’s background includes demonstrated discipline and expertise in finance, governance, and team development. This comes through current work as a Cerberus Operating Partner, board of director roles as well as experience in a number of successful companies. Notably, those include: Circor International,

Medical Aesthetic Products’ Manufacturer Croma-Pharma Launches “Croma is More” E-Learning Series for Health Care Professionals22.4.2021 17:00:00 CEST | Press release

Croma-Pharma GmbH (Croma) always strives to support physicians in their work in the best possible way. For this reason, the company has developed an interactive e-learning platform with continuing education offerings for physicians working in the field of minimally invasive aesthetic. In this way, Croma aims to help health care professionals achieve sustainable growth and success in their medical clinics/practices. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210422005727/en/ Social Media Training for Health Care Professionals Copyright: Croma-Pharma GmbH (Graphic: Business Wire) Medical professionals can choose from a broad variety of different formats: Social Media & Online Marketing Facial Anatomy Workshops Aesthetic Startup Academy Aesthetic Excellence A variety of topics is presented by Industry experts. All the content comes with lifetime access hence the health care professionals can learn on their own schedule and

PerkinElmer Supports PROXIDRUGS Consortium Aimed at Advancing Targeted Protein Degradation/PROTAC Drugs22.4.2021 16:44:00 CEST | Press release

PerkinElmer, Inc., a global leader committed to innovating for a healthier world, today announced that it is serving as a provider and co-developer of assays, instrument solutions and expertise for the PROXIDRUGS Consortium which is zeroing in on research for proximity drugs or PROTACs (PROteolysis Targeting Chimeras). PROTACs are a new class of drugs that take advantage of the body’s own cell protein recycling system to fight disease by tapping into the 80% of disease-relevant proteins that are currently untargeted by today’s available therapeutics. Led by Goethe University in Frankfurt, Germany, the Consortium includes researchers from the Technical University of Darmstadt, the Fraunhofer Institute for Translational Medicine and Pharmacology, and global pharmaceutical companies based in Frankfurt’s Rhine-Main region. The research project, starting October 2021, aims to streamline novel drug target validation by putting disease-relevant proteins in close proximity with key enzymes (su