Owlet utvider globalt fotavtrykk med lanseringen av medisinsk-sertifisert Dream Sock™ i Storbritannia og over hele Europa

Owlet, Inc. («Owlet» or the «Company») (NYSE:OWLT), pioneren innen smart spedbarnsovervåking, kunngjør i dag den britiske og europeiske lanseringen av Dream Sock. Dette er en smart babymonitor med levende helseavlesninger og varsler for friske spedbarn mellom 0-18 måneder og 2,5-13,6 kg. Dette innovative medisinske utstyret gir foreldre helse og viktig informasjon i sanntid, noe som gir uovertruffen trygghet.

Denne pressemeldingen inneholder multimedia. Se hele pressemeldingen her: https://www.businesswire.com/news/home/20240611820341/no/

Hvis du vil se dette innholdet fra mms.businesswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

(Photo: Business Wire)

«Vi er svært stolte over å lansere Dream Sock til omsorgspersoner over hele Storbritannia og Europa og gi millioner av foreldre mer trygghet mens babyen sover,» sa Kurt Workman, Owlets administrerende direktør og medgründer. «Dream Sock er nå et globalt produkt som er anerkjent som medisinsk nøyaktig og trygt, etter å ha gjennomgått regulatoriske autorisasjoner og sertifiseringer innenfor flere geografier. I dag er misjonen vår om å støtte hver baby og hver omsorgsperson ytterligere realisert.»

Owlet Dream Sock er CE- og UKCA-merket i henhold til EUs og Storbritannias forskrifter for medisinsk utstyr og oppfyller strenge regulatoriske standarder, noe som sikrer sikkerhet, effektivitet og samsvar med alle gjeldende krav. Denne smarte digitale helseovervåkingsenheten for spedbarn festes behagelig rundt babyfoten, og gir sanntidsovervåking av puls, oksygenmetningsnivå, søvnmønster og mer. Den tilkoblede Owlet Dream-appen (tilgjengelig på iOS og Android) leverer direkte helseavlesninger direkte til mobilenheter og medfølgende basestasjon. Begge disse vil umiddelbart varsle brukere hvis babyen har lav/høy puls, eller lavt oksygen. Det er klinisk bevist å nøyaktig spore og vise et spedbarns vitale tegn, selv gjennom milde bevegelser og på tvers av alle hudfarger.

«Dream Sock tilbyr en vitenskapelig og medisinsk tilnærming til spedbarnshelseovervåking og er et banebrytende produkt for industrien,» sa Dr. Alisa Niksch, Pediatric Cardiologist og Senior Director of Medical Affairs hos Owlet. «Det bringer nøyaktighet på sykehusnivå inn i barnehagen, og gjør det mulig for foreldre å spore vitale tegn med sikkerhet. Dream Sock utstyrer foreldre med presise og sanntidsdata for å støtte informert beslutningstaking og hjelpe dem med å ta bedre vare på spedbarna sine hjemme.»

Historiske helsemålinger og søvntrender samlet fra babyen ved hjelp av Dream Sock kan spores i Owlet Dream-appen, og gir omsorgspersoner verdifull innsikt. Foreldre over hele Storbritannia og Europa vil nå også ha tilgang til avanserte funksjoner for søvnstøtte. Dette inkluderer prediktiv søvnteknologi som fjerner gjettingen rundt barnas lurer og leggetid, ved å bruke babyers historiske søvndata for å gi foreldre anbefalte søvn- og våknevinduer. Dream Sock kan også pares med Owlet Cam® 2 noe som gjør at omsorgsgivere kan se og høre babyen fra hvor som helst, motta bevegelsesvarsler og mer. Koblet sammen kan foreldre oppleve den perfekte balansen mellom teknologi, sikkerhet og sjelefred.

Dream Sock er nå tilgjengelig for kjøp i Storbritannia, Irland, Tyskland, Frankrike, Nederland, Østerrike, Belgia, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Italia, Spania og Sveits, via Owlets lokale nettsteder og nøkkelforhandlere, inkludert Amazon, John Lewis og andre.

Om Owlet, Inc.

Owlets digitale overvåkingsplattfor for spedbarnhelse endrer foreldrereisen. Selskapet (NYSE:OWLT), et lite growth equity helsesektorfirma, tilbyr FDA-autoriserte medisinske og forbrukerklær til barn og et integrert HD-bilde- og lydkamera som gir sanntidsdata og innsikt til foreldre som ivaretar helse, optimaliserer velvære, og sikrer rolig søvn for barna sine.

Siden 2012, har over 2 million foreldre verden over brukt Owlets plattform og dermed bidratt til en av verden største samlinger med forbrukerdata om helse- og søvndata om spedbarn. Selskapet fortsetter å utvikle programvare og digitale dataløsninger for å bygge bro over gjeldende gap mellom sykehus og hjem og bringe ny innsikt til foreldre og omsorgspersoner verden over. Owlet mener at hvert barn fortjener å leve et langt, lykkelig og sunt liv. For å finne ut mer, gå til www.owletcare.com.

Fremtidsrettede uttalelser

Denne pressemeldingen inneholder fremtidsrettede uttalelser innnen betydningen av Lov om reform av private verdipapirrettssaker av 1995 («reformloven»). Alle uttalelser i pressemeldingen ikke knyttet til historiske fakta, bør betraktes som fremtidsrettede uttalelser, inkludert, uten begrensning, uttalelser angående selskapets sertifisering og lansering av Dream Sock i Storbritannia og EU og konsekvensene, vekstutsikter, og utvidet produkttilbud og produkttilgjengelighet i internasjonale markeder. I noen tilfeller kan du identifisere fremtidsrettede utsagn ved hjelp av begreper som «estimerer», «kan», «tror», «planlegger», «forventer», «forutsetter», «har til hensikt», «mål», «potensielt,» «kommende», «utsikter», «veiledning», negasjonen av disse eller lignende uttrykk, selv om ikke alle fremtidsrettede utsagn inneholder disse identifiserende ordene. Fremtidsrettede uttalelser er basert på selskapets forventninger på tidspunktet uttalelsen blir gitt, taler kun på datoene de blir gitt og er utsatt for en rekke risikoer, usikkerhetsfaktorer og andre faktorer. For alle slike fremtidsrettede uttalelser krever selskapet beskyttelsen av den trygge havnen for fremtidsrettede uttalelser i reformloven. Selskapets faktiske resultater, ytelse eller prestasjoner kan avvike vesentlig fra eventuelle fremtidige resultater, ytelser eller prestasjoner uttrykt eller antydet av våre fremtidsrettede uttalelser. Mange viktige faktorer kan påvirke selskapets fremtidige resultater og få disse resultatene til å avvike vesentlig fra de som er uttrykt i eller antydet av selskapets fremtidsrettede uttalelser. Slike faktorer inkluderer, men er ikke begrenset til, (i) tilgjengeligheten av, adopsjon og kommersiell suksess for Dream Sock og dens nye medisinske teknologi i disse internasjonale markedene, (ii) reguleringsveien for Owlets produkter, inkludert innsendinger til, tiltak som er utført av og avgjørelser og svar fra regulatorer, slik som FDA og lignende regulatorer utenfor USA, samt Owlets evne til å oppnå og opprettholde regulatorisk godkjenning eller sertifisering for våre produkter og andre regulatoriske krav og rettslige prosesser; (iii) Owlets konkurranse og selskapets evne til lønnsomt å vokse og administrere vekst; (iv) selskapets evne til å forbedre fremtidige drifts- og økonomiske resultater eller skaffe tilleggsfinansiering for å fortsette driften; (v) Owlets evne til å skaffe ytterligere finansiering i fremtiden, samt risiko knyttet til selskapets nåværende låne- og gjeldsavtaler, inkludert overholdelse av gjeldsavtaler, restriksjoner på selskapets tilgang til kapital, virkningen av selskapets samlede gjeldsnivåer og selskapets evne til å generere tilstrekkelig fremtidige kontantstrømmer til å møte Owlets gjeldstjenesteforpliktelser og drive Owlets virksomhet; (vi) Owlets evne til å implementere strategiske initiativer, redusere kostnader, øke inntekter, utvikle og lansere nye produkter, innovere og forbedre eksisterende produkter, møte kundekrav og tilpasse seg endringer i forbrukerpreferanser og detaljhandelstrender; (vii) Owlets evne til å erverve, forsvare og beskytte sin immaterielle eiendom og tilfredsstille regulatoriske krav, inkludert, men ikke begrenset til, krav angående personvern og databeskyttelse, brudd og tap, samt andre risikoer knyttet til Owlets digitale plattformer og teknologier; (viii) Owlets evne til å opprettholde relasjoner med kunder, produsenter og leverandører og beholde Owlets ledelse og nøkkelansatte; (ix) Owlets evne til å oppgradere og vedlikeholde sine informasjonsteknologisystemer; (x) endringer i gjeldende lover eller forskrifter; (xi) virkningen av og forstyrrelsen av Owlets virksomhet, økonomiske tilstand, drift, forsyningskjede og logistikk på grunn av økonomiske og andre forhold utenfor selskapets kontroll, slik som helseepidemier eller pandemier, makroøkonomisk usikkerhet, sosial uro, fiendtligheter, naturlig katastrofer eller andre katastrofale hendelser; (xii) muligheten for at Owlet kan bli negativt påvirket av andre økonomiske, forretningsmessige, regulatoriske, konkurransemessige eller andre faktorer, for eksempel endringer i skjønnsmessige forbruksutgifter og forbrukerpreferanser; og (xiii) andre risikoer og usikkerhetsfaktorer angitt i selskapets andre utgivelser, offentlige erklæringer og innleveringer til U.S. Securities and Exchange Commission («SEC»), inkludert de som er identifisert i avsnittet «Risikofaktorer» i selskapets årsrapport på skjema. 10-K for regnskapsåret som ble avsluttet 31. desember 2023, og ettersom slike faktorer kan oppdateres fra tid til annen i selskapets andre registreringer til SEC. Alle slike fremtidsrettede uttalelser som kan tilskrives selskapet eller enhver person som opptrer på selskapets vegne, er uttrykkelig kvalifisert i sin helhet av advarende uttalelser inneholdt eller referert til ovenfor. Dessuten opererer selskapet i et miljø i utvikling. Nye risikofaktorer og usikkerheter kan dukke opp fra tid til annen, og faktorer som selskapet for øyeblikket anser som uvesentlige kan bli vesentlig, og selskapet kan ikke forutsi slike hendelser eller hvordan de kan påvirke Owlet. Med unntak av det som kreves av loven, påtar selskapet seg ingen forpliktelse til å oppdatere noen fremtidsrettede uttalelser etter datoen for denne pressemeldingen, enten det er på grunn av ny informasjon, fremtidige hendelser eller annet, selv om Owlet kan gjøre det fra tid til annen. Selskapet støtter ikke noen anslag angående fremtidig ytelse som kan gjøres av tredjeparter.

Den originale kildeteksten for denne meldingen er den offisielle og autoriserte versjonen. Oversettelser leveres bare som et hjelpemiddel og må kontrolleres mot kildeteksten som er den eneste versjonen av teksten som er juridisk bindende.

Medier:
pr@owletcare.com
owletuk@diffusionpr.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

H.I.G. Capital Announces the Sale of DGS S.p.A.11.6.2024 12:00:00 CEST | Press release

H.I.G. Capital (“H.I.G.”), a leading global alternative investment firm with $62 billion of capital under management, is pleased to announce that an affiliate has signed a definitive agreement to sell its portfolio company, DGS S.p.A. (“DGS” or the “Group”), a leading firm in the Italian Information Technology market, to DGS Co-Founders and management team in partnership with ICG, a global alternative asset manager. Since its inception in 1997, DGShas supported blue-chip customers in the design, integration, and maintenance of complex IT systems, with a specialization in digital transformation and cybersecurity services. The Group currently has over 1,900 employees, revenues of approximately €300 million, and maintains a group of highly loyal clientele. During H.I.G.’s ownership, DGS has tripled in size and consolidated its position as a leading Italian firm in cybersecurity services and digital transformation. DGS offers its clients sophisticated and proprietary digital transformation

Evertas Names Nick Selby Head of European Underwriting11.6.2024 12:00:00 CEST | Press release

Evertas, the world’s first crypto insurance company, has named Nick Selby as its new Head of European Underwriting. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240611141887/en/ Nick Selby, Executive Vice President and Head of European Underwriting at Evertas (Photo: Business Wire) Selby, an accomplished information and physical security professional, brings two decades of expertise in public and private sector information security, physical security, and complex incident handling, as well as seven years of experience leading teams securing billions of dollars in cryptoassets. Previously, his roles included VP of the Software Assurance Practice at Trail of Bits, Chief Security Officer at Paxos Trust Company, and Director of Cyber Intelligence and Investigations at the NYPD Intelligence Bureau. “Nick is an extremely valuable addition to our European team,” said Evertas CEO and Co-Founder J. Gdanski. “His public and private