NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

William Bertin Skoglund fra Os er ny politisk nestleder i NITO Studentene

- For å bidra til det grønne skiftet mener jeg at kvaliteten i ingeniør- og teknologiutdanningene våre må løftes, sier William Bertin Skoglund.
Fra venstre: Paul Knutson (regionansvarlig), Silje Skyttern (organisatorisk nestleder), Ole Marius Svendsen (leder), William Bertin Skoglund (politisk nestleder), Andrea Lindgaard (regionansvarlig) og Aleksander Henriksen (regionansvarlig).

- For å bidra til det grønne skiftet mener jeg at kvaliteten i ingeniør- og teknologiutdanningene våre må løftes, da må vi heve kostnadskategorien for ingeniør- og teknologiutdanningene til et nivå som i større grad gjenspeiler utdanningenes reelle behov. Dette er noe jeg ønsker å fokusere på som politisk nestleder i NITO Studentene det kommende året, sier William Bertin Skoglund.

Helgen 25.-28. april var delegater fra NITO Studentenes lokallag samlet til landsmøte, der blant annet nye styremedlemmer ble valgt. Det nye sentralstyret trer inn i rollene fra 1. juli.

Landsmøtet er NITO Studentene øverste politiske organ. På landsmøtet behandles politiske programmer, budsjett/regnskap, politiske uttalelser, samt valg av sentralstyre og andre sentrale verv. Møtet består av delegater valgt på lokallagenes årsmøter, sentralstyret og valgkomité.

Om NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad med over 106.000 medlemmer.

Følg pressemeldinger fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon