Volkswagen utvider tilbudet av ID.3 og ID.4

Volkswagen utvider modellprogrammet med nye utgaver av ID.3 og ID.4 til norske kunder. Nå kommer ID.4 Pro 4MOTION med firehjulstrekk, og ID.3 Pro S Limited med større batteripakke.

Volkswagen og importøren Harald A. Møller utvider tilbudet sitt av fullelektriske biler. Nå åpner de for at kunder kan bestille ID.-modellene ID.4 Pro 4MOTION og ID.3 Pro S Limited 4-seter. Førstnevnte kommer med firehjulstrekk.

-          Vi utvider ID.4-porteføljen med en ny modell med firehjulstrekk, som kommer i tillegg til flaggskipet ID.4 GTX 4MOTION. ID.4 Pro 4MOTION kommer med lang rekkevidde og god ladekapasitet, skreddersydd for det norske markedet. Vi har stor tro på at denne vil treffe godt blant nåværende og kommende elbileiere som et rimeligere supplement til den mer sporty ID.4 GTX 4MOTION, sier kommunikasjonssjef i Volkswagen, Lars Joakim Hanssen.

ID.4 Pro 4MOTION er utstyrt med et 77 kWh batteri. Som de andre ID.4-modellene med samme batteripakke er maksimal ladekapasitet 135 kW, og kan hurtiglades fra 5-80 prosent på 29 minutter.

ID.4 Pro 4MOTION får økt maksimal tilhengervekt med 200 kg, sammenlignet med ID.4 bakhjulstrekk. Det vil si at den kan trekke 1200 kg.

ID.4 Pro 4MOTION med norsk standardutstyr har en rekkevidde på inntil 510 km (WLTP). Startprisen på denne modellen er kr 468.100 inkludert frakt og levering i Oslo.

Volkswagen har allerede åpnet for bestilling av ID.4 Pro 4MOTION. Estimert levering på de første bilene til Norge vil være 1. kvartal 2023.

ID.3 med større batteri

Volkswagen gjenåpner også for ID.3 med lenger rekkevidde, gjennom modellen ID.3 Pro S Limited. Eksisterende ID.3 Pro modell har en batteripakke på 58 kWh batteripakke, mens ID.3 Pro S Limited har en batteripakke på 77 kWh.

Med Limited-modellen tilbyr Volkswagen en ferdig spesifisert bil med flere utstyrspakker som standard. ID.3 Pro S Limited leveres blant annet med Førerassistentpakke der ryggekamera, parkeringsassistent og keyless access er inkludert. Navigasjon, høydejusterbart passasjersete, midtarmlene og skiluke er også en del av standardutstyret.

Bilprisen på denne modellen er kr 398.100 inkludert frakt og levering i Oslo. Estimert levering for ID.3 Pro S Limited vil være 2. kvartal 2023.