Volkswagen T-Roc R lanseres til knallpris

Den sportslige toppmodellen av Volkswagen T-Roc kan nå bestilles hos norske forhandlere. I tillegg tilbys kampanjemodellen «Sport Exclusive» til alle andre motoralternativer til T-Roc Sport.
Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc er i utgangspunktet en bil for den som søker det lille ekstra. I R-versjon, med 300 hk, er den en kraftpakke som leverer: 0-100 km/h på 4,8 sekund, og en toppfart som er elektronisk begrenset til 250 km/h.

Sportsunderstell, progressiv sportsstyring og 4MOTION firehjulsdrift gir sikre og underholdende kjøreegenskaper. DSG-girkassen med syv trinn girer lynraskt, og har et girmønster spesielt tilpasset T-Roc R.

R-fornøyelser

I R-utgave forener crossovermodellen en moderne livsstil og praktiske egenskaper med muligheter for racingfornøyelser. «Launch Control» er standard og sørger for perfekt akselerasjon, og om ønskelig kan den elektroniske stabilitetskontrollen (ESC) deaktiveres.

Den høyteknologiske 2,0 TSI-motoren gir et maksimalt dreiemoment på hele 400 Nm allerede fra lave turtall. T-Roc R er svært effektiv og ligger alltid innenfor det ideelle ytelsesspekteret. Bilen har et blandet forbruk på 8,5 liter per 100 kilometer og 192 gram CO2 per kilometer etter den nye WLTP-normen.

En viktig nyhet for våre norske kunder er at T-Roc R blir tilgjengelig med hengerfeste med en totalvekt på hele 1 700 kg (gjelder tilhenger med brems).

T-Roc R lanseres i Norge til en svært fornøyelig pris fra 568 200 kroner eks. frakt- og leveringsomkostninger.

Les om debuten til T-Roc R på bilutstilligen i Genève her.

«Sport Exclusive» til alle T-Roc Sport

Også de andre bensinalternativene til T-Roc kommer gunstig ut etter justeringene i bilavgiftene, spesielt om de kombineres med utstyrskampanjen «Sport Exclusive». Den innebærer en besparelse på i overkant av 35 000 kroner (varierer med motoralternativ).

Inkludert utstyr i «Sport Exclusive»:

•             Setepakke

•             Metallic og sort tak

(Fargene Atlantic Blue og Deep Black Pearl er ikke mulig å kombinere med kampanjemodell)

•             18'' Sebring (215/50-18 dekk)

•             GT-pakke

•             Transportpakke

(Tilhengerfeste, parkeringsvarmer, ryggekamera og elektrisk bakluke)

•             Oppvarmet multifunksjonsratt

•             «Park Assist»

•             «Keyless Access»

•             Sikkerhetspakke

(«Side Assist» blindsonevarsler, «Rear Traffic Alert», «Emergency Assist», «Traffic Jam Assist» og fjernlysassistent)

•             «Discover Media» navigasjon

•             Komforttelefon med induksjonslading

•             Trafikkskiltgjenkjenning

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for niende året på rad i 2018. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.