Volkswagen åpner for bestilling av nye Polo

Helt siden første generasjon ble lansert i 1975, har Polo vært en viktig modell for Volkswagen. I høst lanseres en ny utgave, som kan bestilles hos norske forhandlere nå.

Den nye Polo kan nå bestilles i Norge
  • LED Matrix-lykter med lysassistent som standard
  • Klassens mest omfattende førerhjelpsystemer
  • 7-trinns DSG-automatgir
  • Klasseledende innvendig plass
  • Norgesmodell fra 286 000 kroner, eksklusive frakt og levering

– Selv om vi selger en stadig større andel av elektriske biler, er det fremdeles stor etterspørsel etter vår kjente og kjære småbil. Polo har kvaliteter som gjør den til klassens beste på mange områder, er populær både i privatmarkedet, og i flåte- og leiebilsegmentet i Norge, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge.

Nye Polo blir lansert i Norge som én modell: Polo Style 95 hk TSI DSG. Den vil koste fra kr. 286 000, eksklusive frakt og leveringskostnader.

– Dette er en komplett utstyrt norgesmodell, med for eksempel LED-Matrix-lykter og automatgir som standard. Den vil bli svært konkurransedyktig, fortsetter Edvardsen-Eibak.

Nye Polo vil få klassens mest omfattende førerhjelpsystemer. «IQ.DRIVE Travel Assist» er standard. Det inneholder blant annet «Lane Assist», «Front Assist» med nødbremsfunksjon under 30 km/h, fotgjenger- og syklistgjenkjennelse, tretthetsvarsel og adaptiv cruisekontroll (ACC).

Førerhjelpsystemene kan også utvides med en førerassistentpakke som inneholder «Lane Assist» med blindsonevarsel, automatisk parkeringshjelp, trafikkskiltgjenkjenning (i kombinasjon med «Discover Media»-navigasjon) og «Pre-Crash»-kollisjonsbeskyttelse for forsete- og baksetepassasjerer.

Nye Polo vil lanseres i Norge i uke 37, men kan bestilles hos norske forhandlere allerede nå.

Den nye Polo kan nå bestilles i Norge
Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen

240 33 300http://www.volkswagen.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Utvidet ladetilbud til norske ID.-kunder gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/ Lyse11.5.2021 07:08:57 CEST | Pressemelding

Gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse vil ID.-kundene få tilgang til et ladenettverk med mer enn 2300 hurtigladere (både AC og DC) i Norge. Siden Recharge er Nordens største, åpne ladenettverk vil kundene også få tilgang til Recharge ladere i både Sverige og Finland. Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse har til sammen nærmere 1300 DC hurtig- og lynladere i Norge og mange flere vil etableres i løpet av 2021. – Dette er et kjærkomment tillegg til Volkswagens eksisterende partnerskap med Ionity gjennom «We Charge»-tjenesten, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge. Avtalene mellom Elli og de to ladeoperatørene Recharge og BKK/ Lyse ble signert i mars 2021. Elli er et selskap i Volkswagengruppen, som eier og administrerer ladetjenesten «We Charge». Gjennom partnerskap med både Ionity, Recharge og BKK/ Lyse vil «We Charge» tilby et stort antall ladepunkt med stor dekningsgrad over hele Norge. – Vi er stolt over