Virke Reiseliv inviterer til digital pressekonferanse om reiseåret 2021

Mandag 4. januar klokken 10.00-11.00.

Vi presenterer en fersk befolkningsundersøkelse om nordmenns ferieplaner for 2021, oppsummerer 2020 for reiselivsbransjen og presenterer bransjens forventninger for reiseåret 2021.

Leder for Virke Reiseliv er åpen for intervjuer direkte etter presentasjonen.

Du kan delta ved å klikke her:

Merk at arrangementet kun er digitalt.

Har du spørsmål om tallene eller vil snakke med oss, ta kontakt med Astrid Bergmål, leder for Virke Reiseliv på 460 58 951 eller astrid.bergmal@virke.no.

Virke er hovedorganisasjonen for handels- og tjenestenæringen i Norge, og representerer over 24 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på dem som driver virksomhet.

Reduksjon i julehandelen i uke 50, men nå begynner innspurten18.12.2020 06:30:00 CETPressemelding

De foreløpige resultatene fra Virkes julehandelsstatistikk, utarbeidet av Kvarud Analyse, viser at butikkomsetningen i kjøpesentrene var 2,3 prosent lavere i uke 50, sammenlignet med samme uke i fjor. Handelen i de to første ukene av desember har likevel en samlet vekst på 4,8 prosent, og nå venter innspurten. Hele 30 prosent av desemberhandelen blir tradisjonelt gjort den siste uken før julaften.