Vinggruppen kjøper spansk hotellselskap

Vinggruppen i Norden kjøper det spanske hotellselskapet AROE som eier 12 hotell med ca. 2.000 rom på Mallorca, Menorca og Kanariøyene, og sikrer seg dermed flere populære hotell på lang sikt.

Hotellselskapet, som også inkluderer flere av Vinggruppens (Ving, Spies og Tjäreborg) mest populære hotell, driver hotell på Gran Canaria, Fuerteventura, Tenerife, Mallorca og Menorca. I kjøpet inngår 2194 rom på totalt 12 populære hotell med høy kundetilfredshet. Fem av hotellene er fra før av de mest populære blant Vinggruppens gjester: Sunwing Alcudia og Sunprime Waterfront på Mallorca, Sunwing Fañabé Beach på Tenerife og Sunprime Atlantic View og O.B.C. på Gran Canaria. Hotellene ble sikret for sommeren 2020 for de nordiske gjestene i forbindelse med Thomas Cooks konkurs, men kjøpet gjør at disse populære hotellene nå beholdes i Vinggruppen på lengre sikt.

- Vi er glad for at vi nå har sikret noen av våre best likte hotell også for fremtiden, og at vi gjennom oppkjøpet også skaper nye muligheter for å vokse med nye hotell i Middelhavsområdet og på Kanariøyene, sier Magnus Wikner, konsernsjef i Vinggruppen i Norden.

Alle hotell har medarbeidere med lang erfaring og et langt partnerskap med Vinggruppen. Foruten mange fornøyde gjester og medarbeidere har arbeidet med bærekraft på hotellene ført til at 8 av hotellene har høyest mulig score, Gold Status, i Travelifes bærekraftsertifisering.

Om AROE
AROE (Airtours Resort Ownership España) driver 12 hotell med i alt 2194 rom og 1700 ansatte på Tenerife, Gran Canaria, Mallorca og Menorca. Hotell på Kanariøyene: Ocean Beach Club Gran Canaria, Sunprime Atlantic View, Sunwing Fañabé Beach og Sentido Buganvilla. Hotell på Mallorca og Menorca: Sunprime Waterfront, Sunwing Alcudia Beach, Sentido Cala Vinas, Smartline Cala’n Bosch, SunConnect Los Delfines, Club Jet Alcudia, Cala Blanca Sunhotel og Cook’s Club Palma Beach.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CETPressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CETPressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CETPressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.

Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving22.12.2020 11:08:29 CETPressemelding

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet10.12.2020 08:00:00 CETPressemelding

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.