Vinggruppen kjøper spansk hotellselskap

Vinggruppen i Norden kjøper det spanske hotellselskapet AROE som eier 12 hotell med ca. 2.000 rom på Mallorca, Menorca og Kanariøyene, og sikrer seg dermed flere populære hotell på lang sikt.

Hotellselskapet, som også inkluderer flere av Vinggruppens (Ving, Spies og Tjäreborg) mest populære hotell, driver hotell på Gran Canaria, Fuerteventura, Tenerife, Mallorca og Menorca. I kjøpet inngår 2194 rom på totalt 12 populære hotell med høy kundetilfredshet. Fem av hotellene er fra før av de mest populære blant Vinggruppens gjester: Sunwing Alcudia og Sunprime Waterfront på Mallorca, Sunwing Fañabé Beach på Tenerife og Sunprime Atlantic View og O.B.C. på Gran Canaria. Hotellene ble sikret for sommeren 2020 for de nordiske gjestene i forbindelse med Thomas Cooks konkurs, men kjøpet gjør at disse populære hotellene nå beholdes i Vinggruppen på lengre sikt.

- Vi er glad for at vi nå har sikret noen av våre best likte hotell også for fremtiden, og at vi gjennom oppkjøpet også skaper nye muligheter for å vokse med nye hotell i Middelhavsområdet og på Kanariøyene, sier Magnus Wikner, konsernsjef i Vinggruppen i Norden.

Alle hotell har medarbeidere med lang erfaring og et langt partnerskap med Vinggruppen. Foruten mange fornøyde gjester og medarbeidere har arbeidet med bærekraft på hotellene ført til at 8 av hotellene har høyest mulig score, Gold Status, i Travelifes bærekraftsertifisering.

Om AROE
AROE (Airtours Resort Ownership España) driver 12 hotell med i alt 2194 rom og 1700 ansatte på Tenerife, Gran Canaria, Mallorca og Menorca. Hotell på Kanariøyene: Ocean Beach Club Gran Canaria, Sunprime Atlantic View, Sunwing Fañabé Beach og Sentido Buganvilla. Hotell på Mallorca og Menorca: Sunprime Waterfront, Sunwing Alcudia Beach, Sentido Cala Vinas, Smartline Cala’n Bosch, SunConnect Los Delfines, Club Jet Alcudia, Cala Blanca Sunhotel og Cook’s Club Palma Beach.

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.