Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.

−     Etter et svært utfordrende år begynner vi nå å se et trendbrudd med flere positive signaler, blant annet vaksinenyheter. Lengselen etter å reise er stor, og etterspørselen øker nå frem mot våren og sommeren 2021. Vi velger å satse oss ut av krisen og investere i fremtiden. Den nye identiteten vår er ikke bare en utvendig oppgradering, men bemerker også at en reise alltid er unik for hver kunde, og at ønsker og behov skiller seg fra person til person. Med alle fordelene en pakkereise gir kundene våre, skal vi fortsette å skape enda flere personlige reiseopplevelser, og i kombinasjon med markedets tryggeste vilkår, ønsker vi å gi gjestene våre de beste forutsetningene for en herlig ferie, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

Vings økte fokus på personlige opplevelser vil synes i produktsortimentet og i bredden av tilbud. Det kan være alt fra rene tema-/treningsreiser til å finne et utvalg av design- eller familiehotell med Swim Out-basseng og Lollo & Bernie. Flere spennende nyheter kommer snart i kategorier som hotell, treningsreiser og naturopplevelser.

Å ha det bra er en av de viktigste grunnene til at vi reiser på ferie
Ferien handler først og fremst om å ha det bra. Dette viser Vings undersøkelse med litt over 4500 respondenter, der «å ha det bra» oppgis som en av de viktigste grunnene til at folk reiser på ferie. De aller fleste mener at ferien handler om å ha det bra, slappe av og ha tid til sine nære og kjære. Mange vil også oppleve ting de ellers ikke har tid til.

Merkevaresymbolet «Waves of well-being» handler kort og godt om de mulighetene som kundene har til å finne sin egen reise som gjør at de føler seg bra. Vings klassiske oransje farge beholdes i den nye logoen og vil møte kundene under hele reisen – på hotell, fly og busser. Det første flyet til Sunclass Airlines blir malt med den nye logoen allerede 18. desember.

Pakkereisen er mer relevant enn noen gang – trygghet og valgfrihet
I usikre tider har flere og flere oppdaget fordelene ved å bestille en pakkereise med Ving.

−     For å være relevante både i dag og i fremtiden, må vi forvalte arven vår, med den trygghet som følger med, og samtidig gjøre det vi er best til – å utvikle produkttilbudet vårt. Som den eneste store og rent nordiske turoperatøren, kan vi tilpasse oss etter behovene til de nordiske ferierende, og med sikre eiere i ryggen står vi på solid grunn. Etter et år med tusenvis av kansellerte turer og berørte reisende ser vi tydelig at flere nå etterspør en pakkereise med en trygg turoperatør som tar ansvar for hele reisen, uansett hva som skjer, fortsetter Zachrisson.

69% av respondentene i Vings undersøkelse oppgir at de vil bestille sin neste reise med en turoperatør, mens 14% vil sette sammen reisen selv. 51% oppgir at de er mer tilbøyelige eller ganske tilbøyelige til å bestille en pakkereise i dag sammenlignet med for et år siden. De siste månedene har Ving innført enda bedre rutiner og vilkår for kundene når de bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke tar vare på kunden – før, under og etter reisen med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotell og fly, samt ekstra trygghet ved bestilling med gratis avbestillings- og endringsforsikring, pengene tilbake-garanti på 7 dager og endring av reisen et ubegrenset antall ganger opptil 30 dager før avreise.

Vings reisepanel – 4711 respondenter

Toppliste: Hva betyr ferien for deg? (4633 svar)

1. At jeg føler meg avslappet (22%)

2. At jeg generelt har det bra (18%)

3. Viktig kvalitetstid med familie og venner (18%)

4. At jeg får oppleve noe jeg vanligvis ikke har tid til (17%)

5. Det gir meg energi i hverdagen/på jobb/på skole (11%)

Toppliste: Hva er hovedårsakene til at du velger en turoperatør? (3104 svar)

1. Det føles trygt at en turoperatør har det overordnede ansvaret (30%)

2. Det er enkelt og jeg får god kvalitet/valuta for pengene (23%)

3. Jeg får hjelp av turoperatørens ansatte hvis noe skulle skje før eller under reisen (16%)

4. Jeg er dekket av pakkereiseloven hvis reisen min blir kansellert (14%)

5. Jeg er dekket av Reisegarantifondet hvis selskapet går konkurs (9%)

6. Valgfriheten og det brede utvalget (familieferie, parferie, storbyhelg osv.) (6%)

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Brand Identity-film

Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank

Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen:  +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding

Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.

Ving ser imponerende økning i antall reisende8.1.2024 08:37:54 CET | Pressemelding

Året 2023 var en betydelig opptur for reiselivet og reiseaktiviteten nærmer seg gradvis nivåene før pandemien. Norges største reisearrangør, Ving, kan rapportere om en imponerende økning på over 17 prosent i antall reisende i 2023 sammenlignet med året før. Dette understreker at reiser er noe som nordmenn prioriterer høyt og denne trenden ser ut til å fortsette inn i 2024. Dette til tross for økonomisk usikre tider, krig og uro, samt en svekket norsk krone.

Ving lanserer tre nye spennende storbyer5.1.2024 09:20:09 CET | Pressemelding

Det er en stor etterspørsel etter weekendreiser til byer i Europa og nå presenterer Ving tre nye, spennende reisemål. De pulserende storbyene Wroclaw og Valencia, samt den sjarmerende byen Bergamo i Nord-Italia, utgjør de nyeste tilskuddene i Vings utvalg. For disse reisemålene tilbyr Ving hoteller med sentral beliggenhet og flytilbud med fleksible reiselengder, året rundt. En rykende fersk undersøkelse fra Virke* viser at hele 4 av 10 planlegger en weekendtur til utlandet i 2024.