Ving slipper neste vinters charterreiser

Fortsetter med Gran Canaria og Tenerife fra Stavanger Lufthavn Sola.

I dag åpner Norges største reisearrangør salget av reiser for neste vinter. Ving tilbyr reiser fra 10 lokale flyplasser i tillegg til OSL, og de skal fortsette flygningene fra Stavanger lufthavn Sola til Gran Canaria og Tenerife.

– Selv om det er lenge til, vet vi at det er mange som allerede nå vil sikre seg sol neste vinter. Som vanlig slipper vi de mest ettertraktede hotellene først, som Sunwing Family Resorts, OBC by Sunwing og Sunprime Hotels, så følger flere destinasjoner og hotell fortløpende, forteller Vings informasjonssjef, Siri Røhr-Staff.

Trender for 2020
I følge Ving peker trender for 2020 mot at nordmenn i høyere utstrekning velger klassiske reisemål og at charterreisen viser seg som det mest bærekraftige alternativet når man skal på solferie. Ellers holder tendensen om at selve hotellet fortsatt er et viktig parameter for en vellykket ferie – i mange tilfeller er hotellet viktigere enn selve destinasjonen. Målgruppetilpassede konsept øker derfor hele tiden i popularitet.

– Vår statistikk viser at gjester som bor på Vings egne konsepthotell er dobbel så fornøyd, sammenlignet med andre gjester. Og som vanlig er det de beste rommene på de beste hotellene som blir bestilt først, forteller Røhr-Staff.

Charter mer relevant enn noensinne
Andre trender for neste år er at kunder stadig blir mer bevist på bærekraftaspektet av reisen.

– Forbrukerne tar mer og mer bevisste valg, og interessen for bransjens bærekraftarbeid øker. Da er det gledelig at den klassiske charterreisen er mer bærekraftig enn andre lignende ferier, fordi den blant annet har fulle fly, og dermed lavest utslipp per passasjer, fulle transferbusser og miljømerkede hotell. I tillegg klimakompenserer Ving for utslippene fra samtlige flyreiser, uansett flyselskap, busstransport og opphold på egne hotell. Vi kan med dette tilby bransjens mest omfattende klimakompensasjonsprogram, avslutter Vings informasjonssjef.

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.