Ving ønsker EUs koronasertifikat velkommen

Ving er positive til EUs koronasertifikat og mener at sertifikatet, i kombinasjon med selskapets sikkerhetsprogram Safe Travel, vil sørge for trygge og sikre utenlandsreiser. Reisearrangøren ser allerede en klar økning i bestillinger.

– Vi er veldig positive til at det er avtalt en felles standard innen EU, og jo tidligere den kan implementeres, desto bedre. Det samme gjelder forslaget om at tester skal være gratis, slik at alle kan reise trygt og på like vilkår, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager i Ving Norge.

29. april 2021 stemte EU-parlamentet for forslaget om et felles koronasertifikat for økt mobilitet i unionen. En slik ordning vil sannsynligvis også gjelde Norge og kan gjøre det lettere å reise utenlands. Hos Ving bidrar også vaksineutrullingen og at stadig flere land åpner grensene til økt reiseoptimisme.

– Vi ser tydelig at nordmenn er mer og mer tilbøyelige til å bestille en reise etter hvert som stadig flere blir vaksinert, og mange har etterspurt et slikt koronasertifikat. For oss er det viktig at de som reiser med oss alltid føler seg trygge og ivaretatt.

Hos Ving har etterspørselen etter feriereiser økt betraktelig den siste tiden, og reisearrangøren ser en klar oppgang i reisesøk på ving.no uke for uke.

– Vi er glade for de positive signalene norske myndigheter gir når det gjelder å finne gode løsninger for en gjenåpningsplan som vil åpne for flere utenlandsreiser, sier Zachrisson.

Det nye sertifikatet skal bli gratis og kan være digitalt eller i papirformat. Sertifikatet vil inneholde informasjon om hvorvidt du er vaksinert mot covid-19, nylig har hatt covid-19 og/eller har et negativt testresultat som kan fremvises.

Vings første avgang for sommersesongen skal etter planen gå til Mallorca fra Oslo lufthavn Gardermoen 19. juni. Fra slutten av juni og begynnelsen av juli har Ving charterreiser til populære destinasjoner som Kypros, Gran Canaria, Kroatia og flere greske øyer.

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Norgessuksessen fortsetter – Vings maskoter Lollo & Bernie drar på turné27.4.2021 07:29:32 CEST | Pressemelding

I fjor slo Vings tilbud om «ferie med Lollo & Bernie» på utvalgte Nordic Choice-hotell godt an blant barnefamiliene som valgte å feriere hjemme i Norge. Denne sommeren følger Ving og Nordic Choice Hotels opp med en norgesturné for de populære maskotene. Nå skal Lollo & Bernie på besøk til et titalls kvalitetshotell fra nord til sør i vårt langstrakte land, i tillegg til å ha fast base på Quality Hotel Skjærgården i Langesund og Quality Hotel Expo på Fornebu.

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CET | Pressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.