Ving og Redd Barna i nytt nordisk partnerskap

Hvert år reiser et tusentalls glade barn og familier på ferie med Ving. Samtidig mangler millioner av barn de mest grunnleggende rettighetene for en trygg og god barndom. Ving og morselskapet Nordic Leisure Travel Group har nettopp inngått et partnerskap med Redd Barna der de sammen skal arbeide for barns rett til en god og trygg barndom, uansett hvor de vokser opp.

Foto: Ving

I løpet av Vings 60 år i bransjen har virksomheten vært involvert i flere forskjellige prosjekter på en rekke destinasjoner. Det har ofte vært i forbindelse med skoler, sykehus og barnehjem iblant annet Thailand, Mexico og Gambia. Nå har man i Ving og de nordiske søsterselskapene Tjäreborg og Spies tatt et kollektivt skritt sammen med verdens største barneorganisasjon Redd Barna, for å sette barnerettigheter på verdenskartet og skape bedre vilkår for barn.

Vi har alltid fokus på å skape et trygt og inkluderende miljø for barn som reiser med oss. Til tross for at sikkerhet, læring og lek er en grunnleggende rettighet for alle barn uansett hvor de vokser opp, opplever langt fra alle det. Ved å samarbeide med Redd Barna kan vi være med på å øke fokus på barns rettigheter. Vi ønsker å bidra til å samle inn penger til Redd Barnas viktige arbeid rundt om i verden, inkludert retten til et godt liv for barna lokalt i landene vi har reiser til,sier Marie-Anne Zachrisson fra Ving.

Med utgangspunkt i FNs barnekonvensjon, og ekspertisen fra Redd Barna, vil Ving:

• Fokusere på å skape trygge og inkluderende miljøer for barn som reiser med Ving på ferie. Miljøer der det er plass til lek, glede og trygt samvær.
  • Sammen med sine gjester støtte Redd Barnas arbeid for å sikre et godt og trygt liv for utsatte barn rundt om i verden, spesielt på reisemålene Ving flyr til.
  • Hjelpe Redd Barna med å spre kunnskap om barns rettigheter og hvor fundamentalt viktige de er for å skape en god, trygg og sunn barndom for ens egne barn, deres venner og andre barn ute i verden.

Vi i Redd Barna er stolte over samarbeidet med Ving. Redd Barna kjemper hver dag for å styrke barns rettigheter i Norge og resten av verden. Samarbeidet med Ving vil bidra til at flere barn kan leve et verdig liv – uansett hvem de er og hvor de bor. Tusen takk for støtten Ving! Sammen gir vi verdens barn en stemme, sier Johan Lindelien Schwartz, Director Corporate Partnerships i Redd Barna.

Foto: Ving
Foto: Redd Barna
Foto: Redd Barna

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving inngår et treårig partnerskap med flyselskapet BRA/Braathens Regional Airlines16.6.2022 16:37:24 CEST | Pressemelding

Ving, Nordic Leisure Travel Group og flyselskapet BRA har signert en treårig partnerskapsavtale med oppstart i april 2023. Avtalen har en verdi på ca 2 milliarder kroner. Med partnerskapet har Ving muligheten til å vokse, spesielt på de regionale flyplassene og på lang sikt også lansere nye reisemål. Dette er to partnere med ambisiøse bærekraftsmål som nå sammen vil ta neste skritt i omstillingen av charterreiser, blant annet ved å tilby kjøp av biodrivstoff. Kundeopplevelsen vil bli harmonisert med det som Ving allerede tilbyr i sitt eget flyselskap Sunclass Airlines, som servering og salg om bord.