Ving lanserer tilbakebetalingsgaranti innen 7 dager og enda bedre betingelser for avbestilling og endring av reise

Som eneste norske turoperatør kan Ving nå garantere at kunder som selv avbestiller reisen eller får reisen sin kansellert, får pengene sine tilbake innen 7 dager. Tidligere i år forbedret Ving også avbestillings- og endringsvilkårene sine, slik at kundene blant annet kan endre sin charterreise et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise. Fra og med i dag er det også mulig å avbestille charterreisen helt frem til 60 dager før avreise.

Med Vings nye tilbakebetalingsgaranti vil kundene få pengene tilbake innen 7 dager (istedenfor innen 14 dager som kreves av Pakkereiseloven).

− Vi vet at mange lengter etter å reise utenlands akkurat nå. Samtidig er det en viss usikkerhet ved å bestille en reise under rådende omstendigheter samt mulige betenkninger om tilbakebetaling hvis reisen avbestilles eller blir kansellert. Vi vil at man skal føle seg trygg når man bestiller en reise med oss, og gjør nå betingelsene enda bedre med nye avbestillings- og endringsvilkår samt en tilbakebetalingsgaranti innen 7 dager, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

Bedre avbestillings- og endringsvilkår
I tillegg til tilbakebetalingsgarantien har Ving også forbedret vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Kundene kan nå avbestille sin charterreise inntil 60 dager før avreise, mot et administrasjonsgebyr på 200 kroner per person.

Alle Vings kunder får også avbestillings- og endringsforsikring med på kjøpet ved bestilling av en charterreise. Kunder som bestiller en charterreise kan blant annet endre reisen sin et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise. Avbestillings- og endringsvilkårene for charterreiser gjelder for alle nye bestillinger fra og med i dag med avreise til og med 30. september 2021, grunnet koronapandemien. Tilbakebetalingsgarantien innen 7 dager gjelder for alle reiser, inkludert reiser med rutefly.

Safe Travel – for din trygghet på reisen
Når man bestiller en reise med Ving er Safe Travel - Vings program for en trygg og sikker reise – inkludert. Dette gjelder både før, under og etter reisen.

I tillegg til gratis avbestillings- og endringsforsikring samt strengere sikkerhetsrutiner, har kanariske myndigheter siden juli tilbudt gratis covid-19-forsikring når man reiser til Kanariøyene, som et ekstra tiltak.

Les mer her: https://www.ving.no/reiser/safe-travel

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Norgessuksessen fortsetter – Vings maskoter Lollo & Bernie drar på turné27.4.2021 07:29:32 CEST | Pressemelding

I fjor slo Vings tilbud om «ferie med Lollo & Bernie» på utvalgte Nordic Choice-hotell godt an blant barnefamiliene som valgte å feriere hjemme i Norge. Denne sommeren følger Ving og Nordic Choice Hotels opp med en norgesturné for de populære maskotene. Nå skal Lollo & Bernie på besøk til et titalls kvalitetshotell fra nord til sør i vårt langstrakte land, i tillegg til å ha fast base på Quality Hotel Skjærgården i Langesund og Quality Hotel Expo på Fornebu.

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CET | Pressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.