Ving inngår samarbeid med World Animal Protection

Tiden for å besøke delfinshow og ri på elefanter er definitivt over. Ving inngår nå et samarbeid med den verdensomspennende dyrevelferdsorganisasjonen World Animal Protection. Sammen vil de to selskapene veilede gjestene til dyrevennlige reiseopplevelser, der dyrene lever i naturlige omgivelser og det verken er mulig å klappe løver eller se dansende aper.

Foto: World Animal Protection, Raggy Charters

Fra og med i sommer gir Ving guideansvaret til World Animal Protection. Dette er en del av Vings samlede satsning innen bærekraft. Nordic Nordic Leisure Travel Group, som inkluderer Ving, har inngått en avtale med World Animal Protection. Samarbeidet skal sikre at omsorgen for dyr prioriteres på Vings turer.

For World Animal Protection er det en stor glede å samarbeide med den nordiske gruppen.

Dette er en stor suksess i arbeidet med dyrevennlig turisme. At en så stor turoperatør som Nordic Leisure Travel Group inngår et samarbeid med oss, kan ha stor betydning for mange ville dyr som i dag blir utsatt for lidelse i forbindelse med reiseliv og turisme. Jeg håper også at Ving kan bli et viktig forbilde og inspirere flere andre norske reiseselskaper til å jobbe for moderne dyreturisme, sier Lina Dahl, kampanjesjef i World Animal Protection.

Ving har i flere år hatt en tydelig policy når det gjelder opplevelser som involverer dyr på sine destinasjoner. Blant annet har selskapet for lengst fjernet delfin- og andre underholdningsshow med ville dyr, samt elefantridning. Nå tar de neste steg på reisen og sammen med World Animal Protection vil de skape en helhetlig policy, som innebærer at alle opplevelser av ville dyr i fremtiden skal skje på dyrenes vilkår og i deres naturligere miljø.

Guider gjestene til mer dyrevennlige opplevelser

Med dette samarbeidet tar Ving/Nordic Leisure Travel Group enda større avstand fra reiseopplevelser der dyr brukes som underholdning for turister. Det vil bli lagt et større fokus på å veilede gjestene til å ta gode valg og ikke dra på utflukter der de kan klappe løver og tigre, ta selfies med ville dyr eller betale for å se dansende aper og bjørner.

– Vi ser frem til vårt videre samarbeid. Vi er overbevist om at det vil være til stor nytte både for våre gjester og når det gjelder å styrke forholdet til våre lokale partnere. Vi ser det nye partnerskapet som en forsikringspolise, som sikrer at våre gjester trygt og ansvarlig kan oppleve dyrene i sine naturlige omgivelser når de reiser til våre destinasjoner. Og vi ser det også som en spesiell mulighet til å utvikle nye spennende opplevelser i fremtiden, sier Marie-Anne Zachrisson, landssjef for Ving Norge.

Samarbeidet mellom Ving/Nordic Leisure Group og World Animal Protection innebærer at dyrevelferdsorganisasjonen vil gi Ving råd i spørsmål om dyr og dyrevelferd, i forbindelse med både eksisterende og fremtidige utflukter på reisemålene.

– Som en av verdens største dyrevelferdsorganisasjoner er vi forpliktet til dyr over hele verden, for eksempel dyrevennlige havreservater i Australia, Sør-Afrika, USA og Spania, bjørnereservater i Romania og Pakistan og elefantreservater i Thailand. Med vår ekspertise håper vi å kunne inspirere Nordic Leisure Travel Group/ Ving til å utvikle mange, nye dyrevennlige opplevelser med ville dyr i frihet over hele verden, avslutter Lina Dahl, World Animal Protection.

Fakta:

World Animal Protection er en internasjonal dyrevelferdsorganisasjon som opererer i mer enn 50 land.

De har filialer i India, USA, Kina, Canada, London, Sverige, Danmark, Thailand, Australia og Brasil og har status som rådgivere for både FN og Europarådet.

Foto: World Animal Protection, Raggy Charters

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving inngår et treårig partnerskap med flyselskapet BRA/Braathens Regional Airlines16.6.2022 16:37:24 CEST | Pressemelding

Ving, Nordic Leisure Travel Group og flyselskapet BRA har signert en treårig partnerskapsavtale med oppstart i april 2023. Avtalen har en verdi på ca 2 milliarder kroner. Med partnerskapet har Ving muligheten til å vokse, spesielt på de regionale flyplassene og på lang sikt også lansere nye reisemål. Dette er to partnere med ambisiøse bærekraftsmål som nå sammen vil ta neste skritt i omstillingen av charterreiser, blant annet ved å tilby kjøp av biodrivstoff. Kundeopplevelsen vil bli harmonisert med det som Ving allerede tilbyr i sitt eget flyselskap Sunclass Airlines, som servering og salg om bord.