Ving innfører handlingsplan for trygge reiser

Vings egne undersøkelser viser at det er mange som ønsker å reise igjen så snart myndighetene gir klarsignal. I mellomtiden jobber Ving med å sikre at samtlige hygiene- og sikkerhetsrutiner lever opp til høyeste standard på hele reisen til de igjen kan ønske gjestene sine velkommen.

- Vårt største fokus er at reisene våre kan gjennomføres på en sikker og ansvarsfull måte, både ut ifra våre egne og myndighetenes krav, og at vi minsker risikoen for smittespredning. For at gjestene skal kunne føle seg trygge på ferien sin, innføres det nå utvidede rutiner for våre egne hotell, for flyreisen, for busstransport og alle andre aktiviteter som tilbys i løpet av en ferie med oss, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

På våre egne hotell
Vi stiller de høyeste krav til oss selv og samarbeider tett med det uavhengige selskapet Cristal International Standards. I tillegg til å følge våre egne rutiner, etterkommer vi selvsagt også de krav som stilles fra lokale myndigheter, noe som kan bli endret fortløpende. Nedenfor vises de utvidede sikkerhetsrutinene vi har innført på alle våre egne hotell, Sunwing, Sunprime og O.B.C. by Sunwing, i tiden som kommer. Øvrige hotell i vårt program følger de lokale myndigheters anbefalinger og krav.

1. Utvidet rengjøring av hvert rom og oppdaterte rengjøringsrutiner
2. Alle ansatte er opplært i våre nye sikkerhetsrutiner
3. Trygge prosedyrer ved innsjekking, hvor krav om sosial distansering følges
4. Håndsprit tilgjengelig for gjester og ansatte
5. Våre ansatte holder avstand fra gjester, og alle overflater skal muliggjøre og påminne om avstand mellom gjestene
6. Færre gjester samtidig og større avstand mellom gjester på restauranter
7. Nye serveringsrutiner – servering av mat skjer enten som á la carte (bordservering) eller som buffé i henhold til gjeldende anbefalinger og begrensninger.
8. Fleksible åpningstider i restauranten for å unngå trengsel
9. Tilpassing av aktiviteter og underholdning på hotellene
10. Minimere kontanthåndtering
11. Digital informasjon via app og mail
12. Utvidet rengjøring og nye rutiner for bassengområdet, treningsstudio, miniland og spa

På flyene våre
Også på flyreisen introduseres nye sikkerhetsrutiner som følger krav fra både myndigheter og EASA (The European Authority for Aviation Safety). Vings flyselskap samarbeider også tett med lokale partnere på flyplassene. Så mye som mulig bagasje bør sjekkes inn, og reisende oppfordres til å sjekke inn via Vings app i stedet for over disk for å begrense kontaktpunkter på flyplassen. Både passasjerer og kabinbesetning må ha på seg ansiktsmasker, som kan kjøpes via Airshoppen. Om bord tilpasses servicen og følger de regler som gjelder, blant annet for hygiene. Alle Sunclass Airlines-fly er utstyrt med et såkalt HEPA-filter som sikrer at 99,6 prosent av alle støvpartikler og luftbårne miljøgifter som virus og bakterier blir renset. Den konstante luftrensingen, som finner sted hvert 2-3 minutt, minimerer dermed risikoen for forurensning.

På våre busser
Ving oppfyller lokale myndigheters krav. Disse kan se litt ulike ut for hvert land, men har også sine egne rutiner som selskapet følger slik at alle overflater blir rengjort/desinfisert med jevne mellomrom før nye gjester blir tatt om bord.

Aktiviteter og utflukter
Det er svært populært å delta på båtturer, markeder og utflukter for å utforske våre reisemål. Det er Vings ambisjon å kunne fortsette å tilby gjestene våre dette. Noen steder vil det imidlertid bli pålagt noen begrensninger for antall besøkende, og det kan også være begrenset tilgang til visse områder og attraksjoner. Oppdateringer om hva som gjelder for hver destinasjon pågår på ving.no. Vi følger selvfølgelig fullt ut anbefalingene fra lokale myndigheter for å tilby deg et så trygt opphold som mulig.

Les mer om Safe Travel på https://ving.no/reiser/safe-travel

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Norgessuksessen fortsetter – Vings maskoter Lollo & Bernie drar på turné27.4.2021 07:29:32 CEST | Pressemelding

I fjor slo Vings tilbud om «ferie med Lollo & Bernie» på utvalgte Nordic Choice-hotell godt an blant barnefamiliene som valgte å feriere hjemme i Norge. Denne sommeren følger Ving og Nordic Choice Hotels opp med en norgesturné for de populære maskotene. Nå skal Lollo & Bernie på besøk til et titalls kvalitetshotell fra nord til sør i vårt langstrakte land, i tillegg til å ha fast base på Quality Hotel Skjærgården i Langesund og Quality Hotel Expo på Fornebu.

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CET | Pressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.