Ving innfører handlingsplan for trygge reiser

Vings egne undersøkelser viser at det er mange som ønsker å reise igjen så snart myndighetene gir klarsignal. I mellomtiden jobber Ving med å sikre at samtlige hygiene- og sikkerhetsrutiner lever opp til høyeste standard på hele reisen til de igjen kan ønske gjestene sine velkommen.

- Vårt største fokus er at reisene våre kan gjennomføres på en sikker og ansvarsfull måte, både ut ifra våre egne og myndighetenes krav, og at vi minsker risikoen for smittespredning. For at gjestene skal kunne føle seg trygge på ferien sin, innføres det nå utvidede rutiner for våre egne hotell, for flyreisen, for busstransport og alle andre aktiviteter som tilbys i løpet av en ferie med oss, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

På våre egne hotell
Vi stiller de høyeste krav til oss selv og samarbeider tett med det uavhengige selskapet Cristal International Standards. I tillegg til å følge våre egne rutiner, etterkommer vi selvsagt også de krav som stilles fra lokale myndigheter, noe som kan bli endret fortløpende. Nedenfor vises de utvidede sikkerhetsrutinene vi har innført på alle våre egne hotell, Sunwing, Sunprime og O.B.C. by Sunwing, i tiden som kommer. Øvrige hotell i vårt program følger de lokale myndigheters anbefalinger og krav.

1. Utvidet rengjøring av hvert rom og oppdaterte rengjøringsrutiner
2. Alle ansatte er opplært i våre nye sikkerhetsrutiner
3. Trygge prosedyrer ved innsjekking, hvor krav om sosial distansering følges
4. Håndsprit tilgjengelig for gjester og ansatte
5. Våre ansatte holder avstand fra gjester, og alle overflater skal muliggjøre og påminne om avstand mellom gjestene
6. Færre gjester samtidig og større avstand mellom gjester på restauranter
7. Nye serveringsrutiner – servering av mat skjer enten som á la carte (bordservering) eller som buffé i henhold til gjeldende anbefalinger og begrensninger.
8. Fleksible åpningstider i restauranten for å unngå trengsel
9. Tilpassing av aktiviteter og underholdning på hotellene
10. Minimere kontanthåndtering
11. Digital informasjon via app og mail
12. Utvidet rengjøring og nye rutiner for bassengområdet, treningsstudio, miniland og spa

På flyene våre
Også på flyreisen introduseres nye sikkerhetsrutiner som følger krav fra både myndigheter og EASA (The European Authority for Aviation Safety). Vings flyselskap samarbeider også tett med lokale partnere på flyplassene. Så mye som mulig bagasje bør sjekkes inn, og reisende oppfordres til å sjekke inn via Vings app i stedet for over disk for å begrense kontaktpunkter på flyplassen. Både passasjerer og kabinbesetning må ha på seg ansiktsmasker, som kan kjøpes via Airshoppen. Om bord tilpasses servicen og følger de regler som gjelder, blant annet for hygiene. Alle Sunclass Airlines-fly er utstyrt med et såkalt HEPA-filter som sikrer at 99,6 prosent av alle støvpartikler og luftbårne miljøgifter som virus og bakterier blir renset. Den konstante luftrensingen, som finner sted hvert 2-3 minutt, minimerer dermed risikoen for forurensning.

På våre busser
Ving oppfyller lokale myndigheters krav. Disse kan se litt ulike ut for hvert land, men har også sine egne rutiner som selskapet følger slik at alle overflater blir rengjort/desinfisert med jevne mellomrom før nye gjester blir tatt om bord.

Aktiviteter og utflukter
Det er svært populært å delta på båtturer, markeder og utflukter for å utforske våre reisemål. Det er Vings ambisjon å kunne fortsette å tilby gjestene våre dette. Noen steder vil det imidlertid bli pålagt noen begrensninger for antall besøkende, og det kan også være begrenset tilgang til visse områder og attraksjoner. Oppdateringer om hva som gjelder for hver destinasjon pågår på ving.no. Vi følger selvfølgelig fullt ut anbefalingene fra lokale myndigheter for å tilby deg et så trygt opphold som mulig.

Les mer om Safe Travel på https://ving.no/reiser/safe-travel

Ving lanserer tilbakebetalingsgaranti innen 7 dager og enda bedre betingelser for avbestilling og endring av reise23.10.2020 10:53:32 CESTPressemelding

Som eneste norske turoperatør kan Ving nå garantere at kunder som selv avbestiller reisen eller får reisen sin kansellert, får pengene sine tilbake innen 7 dager. Tidligere i år forbedret Ving også avbestillings- og endringsvilkårene sine, slik at kundene blant annet kan endre sin charterreise et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise. Fra og med i dag er det også mulig å avbestille charterreisen helt frem til 60 dager før avreise.