Ving innfører handlingsplan for trygge reiser

Vings egne undersøkelser viser at det er mange som ønsker å reise igjen så snart myndighetene gir klarsignal. I mellomtiden jobber Ving med å sikre at samtlige hygiene- og sikkerhetsrutiner lever opp til høyeste standard på hele reisen til de igjen kan ønske gjestene sine velkommen.

- Vårt største fokus er at reisene våre kan gjennomføres på en sikker og ansvarsfull måte, både ut ifra våre egne og myndighetenes krav, og at vi minsker risikoen for smittespredning. For at gjestene skal kunne føle seg trygge på ferien sin, innføres det nå utvidede rutiner for våre egne hotell, for flyreisen, for busstransport og alle andre aktiviteter som tilbys i løpet av en ferie med oss, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

På våre egne hotell
Vi stiller de høyeste krav til oss selv og samarbeider tett med det uavhengige selskapet Cristal International Standards. I tillegg til å følge våre egne rutiner, etterkommer vi selvsagt også de krav som stilles fra lokale myndigheter, noe som kan bli endret fortløpende. Nedenfor vises de utvidede sikkerhetsrutinene vi har innført på alle våre egne hotell, Sunwing, Sunprime og O.B.C. by Sunwing, i tiden som kommer. Øvrige hotell i vårt program følger de lokale myndigheters anbefalinger og krav.

1. Utvidet rengjøring av hvert rom og oppdaterte rengjøringsrutiner
2. Alle ansatte er opplært i våre nye sikkerhetsrutiner
3. Trygge prosedyrer ved innsjekking, hvor krav om sosial distansering følges
4. Håndsprit tilgjengelig for gjester og ansatte
5. Våre ansatte holder avstand fra gjester, og alle overflater skal muliggjøre og påminne om avstand mellom gjestene
6. Færre gjester samtidig og større avstand mellom gjester på restauranter
7. Nye serveringsrutiner – servering av mat skjer enten som á la carte (bordservering) eller som buffé i henhold til gjeldende anbefalinger og begrensninger.
8. Fleksible åpningstider i restauranten for å unngå trengsel
9. Tilpassing av aktiviteter og underholdning på hotellene
10. Minimere kontanthåndtering
11. Digital informasjon via app og mail
12. Utvidet rengjøring og nye rutiner for bassengområdet, treningsstudio, miniland og spa

På flyene våre
Også på flyreisen introduseres nye sikkerhetsrutiner som følger krav fra både myndigheter og EASA (The European Authority for Aviation Safety). Vings flyselskap samarbeider også tett med lokale partnere på flyplassene. Så mye som mulig bagasje bør sjekkes inn, og reisende oppfordres til å sjekke inn via Vings app i stedet for over disk for å begrense kontaktpunkter på flyplassen. Både passasjerer og kabinbesetning må ha på seg ansiktsmasker, som kan kjøpes via Airshoppen. Om bord tilpasses servicen og følger de regler som gjelder, blant annet for hygiene. Alle Sunclass Airlines-fly er utstyrt med et såkalt HEPA-filter som sikrer at 99,6 prosent av alle støvpartikler og luftbårne miljøgifter som virus og bakterier blir renset. Den konstante luftrensingen, som finner sted hvert 2-3 minutt, minimerer dermed risikoen for forurensning.

På våre busser
Ving oppfyller lokale myndigheters krav. Disse kan se litt ulike ut for hvert land, men har også sine egne rutiner som selskapet følger slik at alle overflater blir rengjort/desinfisert med jevne mellomrom før nye gjester blir tatt om bord.

Aktiviteter og utflukter
Det er svært populært å delta på båtturer, markeder og utflukter for å utforske våre reisemål. Det er Vings ambisjon å kunne fortsette å tilby gjestene våre dette. Noen steder vil det imidlertid bli pålagt noen begrensninger for antall besøkende, og det kan også være begrenset tilgang til visse områder og attraksjoner. Oppdateringer om hva som gjelder for hver destinasjon pågår på ving.no. Vi følger selvfølgelig fullt ut anbefalingene fra lokale myndigheter for å tilby deg et så trygt opphold som mulig.

Les mer om Safe Travel på https://ving.no/reiser/safe-travel

Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank

Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen:  +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding

Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.

Ving ser imponerende økning i antall reisende8.1.2024 08:37:54 CET | Pressemelding

Året 2023 var en betydelig opptur for reiselivet og reiseaktiviteten nærmer seg gradvis nivåene før pandemien. Norges største reisearrangør, Ving, kan rapportere om en imponerende økning på over 17 prosent i antall reisende i 2023 sammenlignet med året før. Dette understreker at reiser er noe som nordmenn prioriterer høyt og denne trenden ser ut til å fortsette inn i 2024. Dette til tross for økonomisk usikre tider, krig og uro, samt en svekket norsk krone.

Ving lanserer tre nye spennende storbyer5.1.2024 09:20:09 CET | Pressemelding

Det er en stor etterspørsel etter weekendreiser til byer i Europa og nå presenterer Ving tre nye, spennende reisemål. De pulserende storbyene Wroclaw og Valencia, samt den sjarmerende byen Bergamo i Nord-Italia, utgjør de nyeste tilskuddene i Vings utvalg. For disse reisemålene tilbyr Ving hoteller med sentral beliggenhet og flytilbud med fleksible reiselengder, året rundt. En rykende fersk undersøkelse fra Virke* viser at hele 4 av 10 planlegger en weekendtur til utlandet i 2024.