Ving innfører generøse avbestillingsvilkår

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Vings seneste undersøkelse i reisepanelet, med over 4 700 svar, viser at flere velger å bestille en pakkereise for økt trygghet, både under reisen og ved bestilling. Hele 50 prosent av respondentene i panelet, svarte at de er ganske - eller mer tilbøyelige til å bestille en pakkereise i dag, sammenlignet med for et år siden. Det er ønske om trygghet som løftes frem som den viktigste grunnen.

– De siste ukene har vi sett en trendendring og en økning i bestillinger for reiser i sommer, høst og vinter. Vi vet at mange ønsker å ha noe å lengte etter og se frem imot. Samtidig vet vi at trygghet blir viktigere og viktigere. Pakkereiser, der vi som arrangør tar et helhetsansvar, har derfor blitt mer relevant enn noensinne. Vi vil nå gjøre det enda tryggere for våre kunder å bestille en reise med oss allerede nå, før sommerens høysesong og innfører derfor denne ekstra sikkerheten ved bestilling. Dette er utover våre allerede generøse avbestillings- og endringsvilkår som også gjelder for reiser lengre frem i tid sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

De nye avbestillingsvilkårene, med mulighet til å avbestille helt frem til 30 dager før avreise, gjelder charterreiser med avreise til og med 15. juni 2021. Tilbudet gjelder nye bestillinger fra og med den 29. januar. For resten av sommersesongen har Ving allerede forbedret avbestillingsvilkårene, med fri avbestilling frem til 60 dager før avreise på alle nye bestillinger. Ved bestilling av en charterreise hos Ving er avbestillings- og endringsbeskyttelsen inkludert prisen frem til 31. oktober 2021. Noe som blant annet innebærer muligheten til et ubegrenset antall endringer frem til 30 dager før avreise. For avreiser fra og med 1. november 2021 kan dette kjøpes som et tillegg ved nye charterbestillinger.

Nye sikkerhetsrutiner er innført

Ving har innført forbedrede rutiner og vilkår for kunder som bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke tar hånd om kunden før og under reisen, med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotellene og på flyet. Ekstra trygghet ved bestilling med mer generøse avbestillings- og endringsvilkår, samt en tilbakebetalingsgaranti på 7 dager om reisen skulle bli innstilt.

*Vings undersøkelse via reisepanelet ble gjennomført i desember 2020 med 4 711 respondenter.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CETPressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CETPressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.

Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving22.12.2020 11:08:29 CETPressemelding

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet10.12.2020 08:00:00 CETPressemelding

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.