Ving innfører generøse avbestillingsvilkår

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Vings seneste undersøkelse i reisepanelet, med over 4 700 svar, viser at flere velger å bestille en pakkereise for økt trygghet, både under reisen og ved bestilling. Hele 50 prosent av respondentene i panelet, svarte at de er ganske - eller mer tilbøyelige til å bestille en pakkereise i dag, sammenlignet med for et år siden. Det er ønske om trygghet som løftes frem som den viktigste grunnen.

– De siste ukene har vi sett en trendendring og en økning i bestillinger for reiser i sommer, høst og vinter. Vi vet at mange ønsker å ha noe å lengte etter og se frem imot. Samtidig vet vi at trygghet blir viktigere og viktigere. Pakkereiser, der vi som arrangør tar et helhetsansvar, har derfor blitt mer relevant enn noensinne. Vi vil nå gjøre det enda tryggere for våre kunder å bestille en reise med oss allerede nå, før sommerens høysesong og innfører derfor denne ekstra sikkerheten ved bestilling. Dette er utover våre allerede generøse avbestillings- og endringsvilkår som også gjelder for reiser lengre frem i tid sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

De nye avbestillingsvilkårene, med mulighet til å avbestille helt frem til 30 dager før avreise, gjelder charterreiser med avreise til og med 15. juni 2021. Tilbudet gjelder nye bestillinger fra og med den 29. januar. For resten av sommersesongen har Ving allerede forbedret avbestillingsvilkårene, med fri avbestilling frem til 60 dager før avreise på alle nye bestillinger. Ved bestilling av en charterreise hos Ving er avbestillings- og endringsbeskyttelsen inkludert prisen frem til 31. oktober 2021. Noe som blant annet innebærer muligheten til et ubegrenset antall endringer frem til 30 dager før avreise. For avreiser fra og med 1. november 2021 kan dette kjøpes som et tillegg ved nye charterbestillinger.

Nye sikkerhetsrutiner er innført

Ving har innført forbedrede rutiner og vilkår for kunder som bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke tar hånd om kunden før og under reisen, med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotellene og på flyet. Ekstra trygghet ved bestilling med mer generøse avbestillings- og endringsvilkår, samt en tilbakebetalingsgaranti på 7 dager om reisen skulle bli innstilt.

*Vings undersøkelse via reisepanelet ble gjennomført i desember 2020 med 4 711 respondenter.

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Norgessuksessen fortsetter – Vings maskoter Lollo & Bernie drar på turné27.4.2021 07:29:32 CEST | Pressemelding

I fjor slo Vings tilbud om «ferie med Lollo & Bernie» på utvalgte Nordic Choice-hotell godt an blant barnefamiliene som valgte å feriere hjemme i Norge. Denne sommeren følger Ving og Nordic Choice Hotels opp med en norgesturné for de populære maskotene. Nå skal Lollo & Bernie på besøk til et titalls kvalitetshotell fra nord til sør i vårt langstrakte land, i tillegg til å ha fast base på Quality Hotel Skjærgården i Langesund og Quality Hotel Expo på Fornebu.

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.