Ving hentet hjem 23 500 nordiske gjester på kort tid

I går landet de siste Ving-turistene som befant seg utenlands på Arlanda. De siste norske gjestene kom hjem mandag. Med dette avsluttes den mest omfattende hjemtransporten i Vings historie, hvor rundt 23 500 nordiske gjester har blitt hentet hjem fra 55 ulike land i løpet av en drøy uke.

Det er nå 12 dager siden UD gikk ut med sitt reiseråd om å frastå fra alle ikke-nødvendige reiser. Allerede 18. mars hadde Ving hentet hjem nærmere 10 000 gjester med over 60 charterfly fra ulike destinasjoner over hele verden. En majoritet av de resterende gjestene, de aller fleste på Kanariøyene, kom hjem helgen 21. – 22. mars.

- Som Norges største reisearrangør med over 60 års erfaring, har vi meget god beredskap for å håndtere diverse krisesituasjoner. Denne prosessen med hjemtransport for så mange gjester samtidig har dog vært helt unik og med utfordringer i et omfang vi aldri har vært med på før, som innreiseregler, strenger restriksjoner for bevegelser ute, karantener, nye visumkrav og mye mer, forteller administrerende direktør, Christian Fr. Grønli.

Han sier at de samtidig har stor forståelse for at hjemtransport-operasjonen ikke har vært like smertefri for alle.

- Den rådende situasjonen i verden har medført mange problemer for gjestene våre. De har vært både tålmodige og forståelsesfulle i denne spesielle situasjonen, og det er vi veldige takknemlige for. De fleste hos oss har jobbet dag og kveld for å få alle hjem, så derfor har det vært ekstra hyggelig med alle de fine kommentarene vi har fått i sosiale medier, på mail og telefon og ute på destinasjonene våre, sier Grønli.

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.