VING har bransjens beste kundeservice!

VING vant Kundeserviceprisen 2020 i kategorien reise. − Ikke annet enn svært imponerende, sier seniorrådgiver i Kantar Norge.

Hvert år deles årets kundeservicepris ut på Kundeservicedagene, med totalt syv bransjevinnere samt en hovedvinner av «Årets kundeservice». Prisen er basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største og eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de har vært i kontakt med de siste 14 dagene. Kantar TNS spør årlig 40 000 kunder, og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar i samarbeid med Tekna og LeadDesk.

I kategorien reise, og i sterk konkurranse med de to andre finalistene Widerøe og VY, stakk Ving av med den gjeve prisen.

−  Det er alltid viktig å få kundens bekreftelse på at det vi gjør er rett, og det er spesielt viktig nå. Vi har lagt to tøffe år bak oss - først Thomas Cook-konkursen og nå koronaen, som virkelig topper alt. Vi har jo hatt mange kunder som har fått ferien sin ødelagt, og vi har prøvd å gjøre vårt aller beste for å imøtekomme dem med respekt og løsningsmuligheter i en vanskelig tid, sier Ann-Renée Degnes, leder for Vings kundesenter.

− Hvis det er noen som har slitt i 2020 så er det reiselivsbransjen. Da er det veldig hyggelig å kunne tildele Ving Norge AS prisen for beste kundeservice innen reiselivsbransjen i 2020. Dette er et selskap som har vært i voldsomme omveltninger, når Thomas Cook gikk konkurs og de kastet seg rundt og ble et nytt nordisk selskap. På toppen av dette å greie å vinne prisen for beste kundeservice innen kategorien reiseliv er ikke annet enn svært imponerende! Gratulerer til Ving, sier Erlend Espedal, seniorrådgiver i Kantar Norge.

− God kundeservice er veldig viktig for oss i Ving, og det gjennomsyrer hele selskapet – fra toppen og i alle ledd. Vi jobber alltid for å bli bedre, og har mye fokus på dialogen med kundene våre og at de skal føle seg forstått. Det som er viktig for kunden, er det som er viktig for oss. Å vinne denne prisen er helt fantastisk! Vi er utrolig stolte, og hele konsernet jubler nå, avslutter Ann-Renée.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CETPressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CETPressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CETPressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.

Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving22.12.2020 11:08:29 CETPressemelding

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet10.12.2020 08:00:00 CETPressemelding

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.