Vi setter opp renten på innskudd og lån

Boliglånskundene i Sbanken beholder den lave renten sin frem til mars.

Øyvind Thomassen, daglig leder i Sbanken.

Sbanken setter opp renten på boliglån med 0,25 prosentpoeng med virkning fra mandag 17. januar 2022 for nye kunder. Styringsrenten ble satt opp to ganger til 0,50 prosentpoeng i fjor, og det gjør det nødvendig å sette opp rentene på innskudd og lån nå.

- Etter renteøkningen vil vi fortsatt ha lave renter, og beste effektive rente blir 1,84 % på boliglån og 1,74 % på rammelån. Siden Norges Bank satte opp styringsrenten første gang i september har mange tusen nye kunder søkt om å flytte boliglånet sitt til oss. Med full gebyrfrihet og fortsatt lav rente tror vi at den interessen fortsetter, sier Øyvind Thomassen som er daglig leder i Sbanken.

De som allerede har boliglånet sitt i Sbanken, og både nye og nåværende kunder med rammelån, beholder den lave renten gjennom vinteren og fram til 1. mars 2022. Innskuddsrenten på sparekontoer settes opp 0,15 prosentpoeng fra 1. mars.

- Vi har fått en ny vinter der mange kunder opplever økonomisk usikkerhet knyttet til smittevernstiltakene i samfunnet og de høye strømprisene. Derfor synes vi det er bra at kundene våre beholder dagens lave boliglånsrenter i tiden frem til mars, sier Thomassen.

I tillegg vil også renten på billån og forbrukslån bli satt opp med inntil 0,50 prosentpoeng. Mer informasjon prisendringene ligger på Sbanken sin nettside, og kundene vil få informasjon i meldingsboksen i nettbanken i løpet av kort tid.

Øyvind Thomassen, daglig leder i Sbanken.

Sbanken er norske kunders favorittbank. Hver dag utfordrer og innoverer banken på vegne av alle norske bankkunder. Banken er heldigital, uten filialer og holder til i Bergen. Sbanken tilbyr et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner, husstander og småbedrifter, og har i dag over 465 000 kunder og cirka 375 medarbeidere. Sbanken inspirerer til smarte økonomiske valg for fremtiden og bankens verdier er: Åpen, Enkel, Skvær og Vennlig Rebell.

Sbanken ASA er et heleid datterselskap av DNB Bank ASA.

For mer informasjon, se sbanken.no

Følg pressemeldinger fra Sbanken ASA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sbanken ASA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sbanken ASA

Sterk utlånsvekst for Sbanken10.2.2022 07:01:00 CET | Pressemelding

Sbanken fikk et resultat før skatt på 240,4 millioner kroner i fjerde kvartal 2021, sammenlignet med 282,7 millioner kroner i fjerde kvartal 2020. Netto renteinntekter ble redusert med 40,0 millioner kroner, mens netto provisjonsinntekter økte med 14,8 millioner kroner. Egenkapitalavkastningen (ROE) ble 10,1 prosent i kvartalet. Justert for overskuddskapital over kapitalmål på 13 prosent og engangsposter var egenkapitalavkastningen 13,4 prosent.

Godt underliggende resultat i et unikt kvartal for Sbanken16.7.2021 07:00:00 CEST | Pressemelding

Sbanken fikk et resultat før skatt på 253,2 millioner kroner i andre kvartal 2021, sammenlignet med 210,9 millioner kroner i andre kvartal 2020. Netto renteinntekter økte med 8,4 millioner kroner, mens netto provisjonsinntekter økte med 4,1 millioner kroner. Egenkapitalavkastningen (ROE) ble 11,1 prosent i kvartalet. Justert for overskuddskapital over kapitalmål var egenkapitalavkastningen 14,9 prosent.