NKI

Vi har ledige studieplasser

I år er antall søkere som har søkt studieplass gjennom Samordna opptak rekordhøyt. På grunn av det høye søkertallet, er det nesten 19 prosent som ikke har fått tilbud om studieplass. Selv om du ikke fikk tilbud om studieplass gjennom Samordna opptak, er det fortsatt ikke for sent å studere til høsten. Vi har fortsatt ledige studieplasser, og det er ikke for sent å søke.

Hittil i år har 112.008 personer fått tilbud om studieplass via Samordna opptak. Dette utgjør 81,7 prosent av de 137.072 kvalifiserte søkerne (mot 84,5 prosent på samme tid i 2019). Det høye søkertallet, gjør at mange ikke har fått plass på studiet de ønsket. Hos oss kan du søke når du vil på de fleksible nettstudiene, og frem til studiestart på studier med fast oppstart. Det er med andre ord ikke for sent å søke!

Fagskole – et godt alternativ til høyskole
Mange søker seg inn på høyskole og universitet fordi de ikke vet nok om andre alternativer, men høyere utdanning er kanskje ikke det rette for alle. For mange kan fagskole være et bedre alternativ. Fagskoleutdanning, er høyere yrkesfaglig utdanning, på nivå over videregående skole. Utdanningen har et omfang på et halvt - til to studieår, og gir studiepoeng. Kombinasjonen av praktisk og teoretisk kompetanse, gjør fagskoleutdannede ettertraktet - noe som hjelper deg raskt ut i jobb.

Mens høyskole- og universitetsstudier er bygget opp omkring en akademisk tradisjon, er fagskole i stor grad bygget på behov i arbeidslivet. Det du lærer, er det du vil få bruk for i det bestemte yrket du vil inn i. Derfor er alle fagskoleutdanninger utformet i samarbeid med aktører innen yrkesfeltet, og akkreditert av NOKUT, et statlig direktorat som stiller strenge krav til kvalitet i utdanningen.

Nettstudier
Vi tilbyr over 280 utdanninger og kurs via nettstudier. Dette er studier på nett, uten fast oppmøte til fysiske forelesninger. Fordelen med nettstudier, er at du har frihet til å studere når du vil – hvor du vil. Dette gjør at du kan kombinere studiene med jobb og andre forpliktelser, samtidig som det er et fullgodt alternativ til tradisjonell utdanning. Underveis i studiene, følges du opp av faglærer og en studieleder.

Ledige studieplasser hos oss
På våre fleksible nettstudier, har vi studiestart hver dag, hele året. På studier med fast oppstart, kan du søke helt fram til studiestart. Her finner du våre ledige studieplasser.

Om du trenger hjelp til å finne den utdanningen som passer for nettopp deg, kan du snakke med en av våre studierådgivere, eller bestille en time til studieveiledning. Vi er opptatt av at alle skal kunne nå de målene de setter seg, og vi hjelper deg gjerne på veien videre.

Om NKI

NKI
Nedre Vollgate 8

67 58 88 00http://www.nki.no

NKI er en ledene aktør i Norge innen nett- og stedbasert utdanning, med fokus på læring gjennom hele livet. Skolen er en den del av Intendia Group, et utdanningskonsern med ni skoler i Norge og Sverige. Gjennom fleksibel utdanning og digitale og innovative læringsformer og -metoder, gir vi kunnskap som gjør det mulig for alle å nå sine karrieremål. NKI tilbyr i dag over 200 forskjellige studier og kurs, og har i tillegg til nettstudier, skoler i Oslo, Trondheim og Bergen.

Følg pressemeldinger fra NKI

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NKI på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NKI