Vestfolding valgt som regionansvarlig i NITO Studentene

- Jeg gleder meg til nye og spennende oppgaver i tiden framover, sier Jonas Bråthen fra Stavern.
Jonas Bråthen er valgt som regionansvarlig i NITO Studentene.

Helgen 23.-25. april arrangerte NITO Studentene digitalt landsmøte. Nytt sentralstyre ble valgt med Jonas Bråthen som regionansvarlig.

Bråthen er fra Stavern, men studerer elkraftteknikk på Universitetet i Sørøst-Norge, campus Porsgrunn.

- God oppfølging av studentene er viktig for meg. Jeg tenker langsiktig og er kreativ i jobben jeg gjør. Avgjørelser blir alltid nøye vurdert, samtidig som jeg kan ta avgjørelser på kort varsel. Som person er jeg ærlig, ydmyk og observant. Det kommer godt med når man skal ha ansvar for flere lokallag i NITO Studentene, sier Bråthen.

NITO Studentene er Norges største organisasjon for ingeniør- og teknologistudenter med over 13.000 medlemmer.

Landsmøtet er NITO Studentenes øverste politiske organ. På landsmøtet behandles politiske programmer, budsjett/regnskap, politiske uttalelser, samt valg av sentralstyre og andre sentrale verv. Møtet består av delegater valgt på lokallagenes årsmøter, sentralstyret og valgkomité.

Jonas Bråthen er valgt som regionansvarlig i NITO Studentene.

NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad med over 107.000 medlemmer.